Momsen VIPA ULTRA e gata de curse lungi cu spații interne de depozitare

Momsen revin pe piață cu un nou model VIPA, dar acesta e unul plin de spații de depozitare, inspirate oarecum din cele de pe bicicletele de triatlon. Este special proiectat pentru cursele lungi pe etape, cum e Cape Epic din Africa de Sud, de unde e și firma Momsen. Noul VIPA ULTRA are multe opțiuni de depozitare în cadru a sculelor, camerelor de schimb și a alimentelor.

Termenul de Superbike e venit din lumea triatlonului, dar VIPA ULTRA se poate încadra în această noțiune, cel puțin ca spațiu de depozitare intern. Similar cu sistemul Specialized SWAT, downtube-ul oferă unul dintre spațiile de depozitare, însă aici e vorba chiar de o cutie ce face parte din downtube, nu doar o deschidere în acesta ca la sistemul SWAT. Astfel se vor păstra mai ușor obiecte mici ca tuburile de CO2 și supapele de umflare ce nu se vor putea pierde prin cadru, însă și spațiul disponibil este astfel limitat.

Un alt spațiu de depozitare e în toptube, este închis cu fermoar și oferă posibilitatea de a transporta hrană, scule sau orice altceva ce în mod normal și-ar găsi loc prin buzunare.

Cadrul permite transportul a trei bidoane, două fiind în interiorul triunghiului principal, datorită unghiului sub care e montat suportul de pe seat tube.

Cursa suspensiei e cu 20 mm mai mare decât la originalul VIPA, fiind acum de 100 mm. Bicicleta poate accepta furcă de 100 sau 120 mm și oferă două geometrii distincte ce se pot alege cu ajutorul unui flip chip la prinderea amortizorului. Bicicleta are deja un reach foarte mare, ceea ce face să fie folosite pipe scurte de 40 sau 50 mm. Trecerea între geometriile Slack sau Steep se face în câteva minute cu o singură cheie inbus.

Chiar dacă în imagini bicicletele sunt prezentate cu transmisii 1x, cadrul e compatibil și 2x. Monoblocul e filetat clasic de 73 mm, butucii sunt Boost, tija dropper e rutată intern iar dimensiunea maximă a anvelopelor e de 29×2.35.

Bicicleta e disponibilă doar sub formă de kit cadru ce include amortizorul Fox Float DPS Performance, prinderea pentru tija de șa, o pipă de 40/50 mm, axul spate și headset-ul. Cadrul va fi disponibil doar în două mărimi iar Momsen recomandă să fie respectate indicațiile de pe pagina lor pentru alegerea mărimii corecte. Reach-ul este de 451.1 și 465 mm. Cadrul mic este disponibil în timp ce mărimea mare va fi disponibilă luna viitoare, prețul fiind de aproximativ 2.900$.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma