Modelul eMTB de trail Orbea Rise e acum mai accesibil în versiunea din aluminiu Hydro

Orbea a înlocuit carbonul cu aluminiu și a obținut una dintre cele mai ușoare eMTB-uri din aluminiu din lume, Orbea Rise Hydro. Acesta folosește același motor cu cuplu redus Shimano EP8 RS de pe Rise Carbon, Orbea încercând să obțină aceiași experiență cu asistență redusă și greutate ușoară, rezultatul fiind trei modele din aluminiu cu un preț mai accesibil.

Cadrul Orbea Rise Hydro are o greutate anunțată de doar 3.4 kg, cu numai 100 g mai greu decât cel al modelului neelectrificat Occam, cu cursă asemănătoare, în aceiași mărime.

Când Orbea a introdus Rise Carbon la începutul acestui an și-au asumat un risc reducând puterea motorului Shimano EP8 pentru a obține o bicicletă care să semene cât mai mult cu una fără asistență electrică, atât pe urcări cât și pe coborâri, dar care să ofere totuși un pic de asistență care să transforme zilele lungi în zile epice. Riscul se pare că a meritat.

Motorul Shimano EP8 RS a fost optimizat special pentru a oferi asistență maximă la cadențe între 75 și 95 rpm, cadență folosită cel mai des pe bicicletele neasistate.

În combinație cu cadrul foarte ușor și bateria destul de mică, de 360 Wh, Orbea a obținut unul dintre cele mai ușoare modele de eMTB full suspension de pe piață, varianta M-LTD având o greutate de doar 16.2 kg în mărimea M. În ciuda bateriei mici, cuplul redus la doar 60 Nm al motorului modificat RS EP8, adică folosirea mai intensă a mușchilor utilizatorului, fac ca autonomia bateriei să fie cu 50% mai mare decât la un eBike standard.

Într-un pariu pentru a aduce aceiași experiență pe traseu pentru cât mai mulți cicliști, Orbea a introdus acum modelul Rise Hydro, înlocuind carbonul cu aluminiu pentru a aduce prețul la un nivel mai accesibil: varianta cea mai ieftină H30 are un preț de 24.999 RON. Bicicleta folosește în continuare roți de 29 și are o cursă spate de 140 mm, geometria fiind aceiași.

Orbea spune că feedback-ul de la utilizatorii Rise Carbon a fost atât de bun încât nu au văzut niciun motiv să modifice geometria, păstrând unghiul furcii de 66 de grade, unghiul tijei de șa de 77 de grade și reach-ul de 474 mm în mărimea L. Stays-urile au 445 mm la toate dimensiunile între S și XL. În tabelul complet de mai jos cu geometria există două valori pentru HS, SA și BB drop, asta pentru că la fel ca la modelul Rise Carbon, Rise Hydro poate fi echipată cu furcă de 140 sau 150 mm.

Cu Rise Hydro, Orbea a vrut să ofere o bicicletă cu o autonomie suficientă direct de pe raft, care să nu aibă nevoie de range extender. Astfel, aceasta a primit baterie de 540 Wh, mai mare față de cea de 360 Wh de pe Rise Carbon.

Bateria nu e însă una normală de eMTB, este un model proprietar ORbea de 540 Wh în care distribuția celor 21.700 de celule, aranjarea carcasei, cablajul și prinderile au fost optimizate pentru a avea una dintre cele mai bune densități de energie de pe piață.

Rise Hydro are o limită maximă de greutate pentru utilizator de 130 kg.

Autonomia oricărui eMTB e afectată de mulți factori în afară de motor și baterie, cum ar fi greutatea utilizatorului, terenul și temperatura, de aceea Orbea a dat doar niște valori aproximative ale diferenței de nivel ce poate fi acoperită cu o baterie de 540 Wh: 3500 m în modul Eco într-o tură de 5.5 ore, 2200 m în modul Trail și o tură de 3.5 ore sau 1600 m în modul Boost și în 2.5 ore.

Estetica superbă a modelului Rise Hydro și greutatea sa mică vin însă cu un cost: bateria poate fi scoasă doar dacă e demontat motorul EP8. Orbea spune însă că eliminarea deschiderii pentru scoaterea bateriei de pe downtube a adus o creștere a rigidității triunghiului față cu 70%.

Pentru cei cărora bateria de 540 Wh totuși nu le e suficientă, Orbea oferă un range extender de 252 Wh la prețul de 599$ care poate fi montat pe downtube, în locul suportului de bidon. Astfel bateria totală ajunge la 792 Wh iar Orbea spune că ar trebui să ajungă pentru o diferență de nivel de 5000 m sau o tură de 8 ore în modul Eco.

Pentru a păstra timpul de încărcare decent, Orbea a dezvoltat un nou încărcător smart pentru modelul din aluminiu Rise. Cu o încărcare de 4 A, bateria de 540Wh va atinge 80% din încărcare în doar 3 ore. Range extenderul se încarcă însă la doar 2A, însă nu e nevoie de alt încărcător.

Rise Hydro are tuburi din aluminiu hidroformat dublu și triplu tras.

Cineva atent poate observa lipsa sudurilor la modelul Rise din aluminiu, ceea ce dă un aspect asemănător modelului Rise din carbon. Normal, sudurile există, însă sunt aproape invizibile, toate modelele Rise Hydro fiind polizate pentru a finisa perfect îmbinarea tuburilor. Nu e vorba doar de aspect, Orbea spune că acest proces crește rezistența aluminiului în zona respectivă.

Cea mai ieftină versiune este H30 și este echipată cu furcă de 140 mm

Orbea Rise Hydro e disponibil în trei variante, toate disponibile imediat, bicicletele fiind deja în stocul distribuitorilor. Cel mai ieftin dintre acestea este Rise H30, la prețul recomandat de 24.999 RON.

Modelul de top este H10, care vine ot cu furcă de 140 mm

Modelul cel mai scump H10 are un preț de 33.999 RON.

Modelul H15 este singurul ce vine echipat standard cu furcă de 150 mm.

Echiparea completă e disponibilă pe pagina Orbea.

Bicicletele Orbea sunt disponibile în România prin importatorul Hive Distribution.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Prologo lansează noile șei Dimension EVA și Scratch EVA pentru cicliste

Produsele pentru ciclism dedicate bărbaților, sau cele unisex, nu se potrivesc tot timpul și femeilor. Și, cu atât mai mult…

2 zile in urma

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

o săptămână in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma