Bicicletele de XC devin tot mai capabile, iar Kona nu face excepție. După ce au modificat modelul Hei Hei XC de competiție, acum noul Hei Hei 2020 vine cu no nouă platformă de suspensie cu o cursă mărită în spate cu 20 mm, geometrie nouă și cadru reproiectat care poziționează amortizorul orizontal, sub toptube.
Modelele Kona Hei Hei din carbon și aluminiu au fost aduse la noile standarde pentru XC extrem, cu unghi mai mic al furcii, tije de șa mai abrupte și zone din față mai lungi și mai coborâte. De asemenea, au primit pipe mai scurte: mărimile S/M au trecut de la 60 mm la 50 mm iar cele L/XL de la 70 la 60 mm. Modelul din aluminiu Hei Hei a primit îmbunătățiri deja pentru 2020, dar nu a primit și noua poziționare a amortizorului și creșterea cursei ce vin acum pe versiunea din carbon.
Hei Hei 2020 va fi disponibil în două versiuni complet noi din carbon, una din aluminiu precum și cadrul separat, dar numai cel din carbon.
Noul cadru Hei Hei e fabricat din carbonul Kona Race Light, cu material high modulus în zonele ce necesită rigiditate și low modulus acolo unde e nevoie de flexare. Cea mai evidentă modificare e poziționarea orizontală a amortizorului. Prinderea amortizorului cu un mic braț atașat la toptube permite acum montarea a două bidoane pe cadrele noi, pe downtube și pe seat tube.
Cadrele noi din carbon au primit o suspensie mai mare, respectiv 120 mm obținuți din platforma Kona Fuse Independent Suspension, împreună cu furci de 120 mm. Spatele sistemului Fuse a renunțat la pivoți și se bazează pe seatstay-uri flexibile. Designul fără pivoți permite un spate mai ușor, mai rigid care necesită întreținere mai puțină, iar seatstay-urile flexibile oferă o mică amortizare suplimentară dacă suspensia ajunge la capătul cursei.
Suspensia folosește elemente rotative mari și rezistente: pivotul inferior are un ax de 20 mm iar cel de sus folosește doi de 15 mm. În interiorul pivoților sunt rulmenți cu garnitură dublă.
Generația anterioară Hei Hei a avut o suspensie cu comportament foarte liniar, care devenea repede progresivă. Pentru a îmbunătăți comportamentul pe obstacole mici noul Hei Hei începe cu o curbă aproape plată pe prima treime a cursei, dar devine destul de progresivă pe ultimele două treimi. Designul ajută și revenirea amortizorului înapoi la poziția cu funcționare ușoară după un impact serios, funcționând foarte bine pe teren cu denivelări mici.
Noul sistem Hei Hei de platformă la pedalat este foarte solid pentru cățărări, dar nu atât de extrem încât să sacrifice confortul pe obstacole mici sau capacitatea de a absorbi obstacole mari.
Noul cadru din carbon are rutare internă revizuită, cablurile nefiind tensionate suplimentar la funcționarea suspensiei, împiedicând bucățile de cablu rămase la exterior să frece pe cadru.
Hei Hei 2020 folosește roți de 29 cu anvelope de maxim 2.5. Cadrul are monobloc PF92, ax spate Boost 12×148 mm și prindere de etrier Post Mount pentru disc de 160 mm. Alte detalii includ o protecție de cauciuc pentru chainstay și placă de protecție anti chain-suck. Nu există prindere pentru schimbător față.
Modelul Hei Hei 2020 din aluminiu nu a primit aceleași îmbunătățiri ca și cel din carbon. Chiar dacă geometria a fost modificată, acesta păstrează amortizorul orientat vertical cu cursa de 100 mm. Modelul din aluminiu folosește furcă de 120 mm, ax Boost la ambele roți, monobloc PF92 și rutare externă a cablurilor, plus prindere pentru schimbător față.
Kona spune că geometria Hei Hei a fost îmbunătățită pentru a oferi un rulaj mai confortabil și se pot observa în cifre tendințele actuale. Hei Hei 2020 are o zonă frontală mai lungă și mai coborâtă, distanță mai mare între roți, unghi mai mic al furcii și mai mare al tijei de șa. Toate modelele Hei Hei vin în mărimile S, M, L și XL, existând diferențe între cadrele din aluminiu și din carbon.
Cadrul din carbon Hei Hei 2020 are unghiul furcii mai mic cu jumătate de grad, de 67.5 grade iar cel al tijei de șa cu 1 grad mai abrupt, la 75 de grade. Reach-ul a crescut cu 19-24 mm în funcție de mărime iar stack-ul e mai mic decât la modelul anterior. Lungimea chainstay-urilor a rămas de 430 mm, dar distanța dintre roți a crescut cu 25-27 mm. Înălțimea cadrului este de 741 mm pentru toate mărimile.
Cadrul Hei Hei 2020 din aluminiu are un unghi al furcii de 67.5 grade, dar cel al tijei de șa e de doar 74.2 grade, doar mărimea XL are 74.1 grade. Cadrul de aluminiu are un reach crescut la nivelul celui al modelului din carbon, iar stack-ul a fost micșorat și aici cu câțiva mm. Lungimea chainstay-urilor a rămas 430 mm iar distanța dintre roți a crescut cu 25-31 mm.
Echiparea modelelor Hei Hei e prezentată mai jos. Ce nu apare e că modelele mărimea S vin cu tijă dropper de 125 mm, cele M cu 150 mm iar cele L și XL cu 175 mm, exceptând versiunea DL care are 200 mm la mărimea XL.
Momentan nu se știe exact data disponibilității noilor modele, câteva reprezentanțe din USA primind câteva bucăți Hei Hei CR la finalul lunii martie. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…