Jantele Stans No Tubes devin mai late, mai rigide și mai ușoare

Stan’s NoTubes au reproiectat cele trei jante ale lor de MTB, făcându-le mai late, mai ușoare și mai rigide, în conformitate cu tendințele actuale de trecere la anvelope mai late.

În timp ce tendința este de a mări lățimea, ideea este de a oferi lățimea potrivită pentru fiecare disciplină optimizând în același timp performanța, siguranța și durabilitatea. Stans au numit acest proces Wide Right, a găsi dimensiunea potrivită de jantă pentru anvelopa folosită și invers. Iată modificările aduse în gamă:

Noua Crest MK3 are 23 mm față de 21 mm și este confecționată din aluminiu mai rezistent 6069 care permite folosirea unor pereți mai subțiri, greutatea pentru mărimea 29 scăzând cu 25 g până la 365 g. Rigiditatea laterală a crescut cu 16% în timp ce pe verticală a păstrat proprietățile de amortizare. Janta este optimizată pentru anvelope între 2.0 și 2.25.

Modelul vechi Arch era practic Crest cu o întăritură internă suplimentară. Noua Arch MK3 nu mai are întăritura internă, este mult mai lată, având 26 mm, greutatea rămânând neschimbată, respectiv 470 g pentru una de 27.5. Dacă înainte era considerată o jantă de XC pentru gabarite mari, acum este mai mult un model de Enduro. Este cu jumătate de mm mai lată decât vechea Flow EX și este optimizată pentru anvelope între 2.25 și 2.4.

Flow EX crește în lățime de la 25.5 la 29 mm iar greutatea pentru 27.5 scade cu 25 g până la 535 g. Este optimizată pentru anvelope între 2.35 și 2.8.

Toate jantele folosesc o formă nouă plată și rotunjită, permițându-le să flexeze pe verticală dar să rămână rigide lateral. Au fost modificate și logo-ul și elementele grafice pentru a împrospăta aspectul după 15 ani pe piață.

Prețurile și disponibilitatea sunt deja pe pagina producătorului. Prețurile pentru o jantă vor fi în jur de 100 Euro, ele fiind disponibile și sub formă de roți compelte cu butuci standard, Boost, Lefty sau RS-1, cu prindere de disc Center Lock sau IS.

Sursa: bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma