Mulţumită spiritului uman inventiv şi niciodată mulţumit cu ce are ne bucurăm ocazional de lansarea unor produse cu adevărat noi. În septembrie 2014 vorbeam de noile discuri de frână ceramice şi din carbon produse de italienii de la Scappa. Astăzi aflăm de o nouă invenţie.
Noile discuri de frână Metal Matrix de la Wren Sports sunt fabricate dintr-o combinaţie de aluminiu şi siliciu la care se adaugă un proces special ce dispersează în mod egal siliciul în masa topită de aluminiu. Rezultatul este un material nou care practic are proprietăţile unei pietre. Oferă un coeficient foarte mare de frecare şi disipează căldura mult mai repede decât oţelul. Materialul este apoi turnat şi tăiat în plăci. Acesta este atât de tare încât prelucrarea mecanică (CNC) nu funcţionează. Aşadar pentru ca produsul final să arate a disc de frână acesta trebuie tăiat cu laser şi jet de apă.
La final discul de frână are o greutate de doar 56 grame, jumătate din greutatea unui disc normal de frână. Însă Wren Sports spune că performanţele sunt mai bune atât la frânare cât şi ca management al căldurii.
Până în acest moment au fost realizate mai multe versiuni unele mai reuşite altele mai puţin. Spre exemplu unele din primele prototipuri făceau foarte mult zgomot aşa că suprafaţa de frânare a trebuit regândită. Au reuşit acest lucru însă designul este mai greu de tăiat lucru care face ca preţul să fie mai mare. În acest moment compania încă produce prototipuri pentru ca în cele din urmă să pună pe piaţă un produs performant, uşor şi competitiv din punct de vedere al preţului în comparaţie cu varianta din oţel.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…