Categorii: IndustrieNoutati

SpeedX Leopard, cursieră smart aero din carbon la preţ imbatabil

SpeedX pretind că Leopard este prima cursieră smart aero din carbon de pe piaţă. Fiecare cuvânt din această descriere este foarte atractiv, cu atât mai mult combinaţia dintre ele. Toate facilităţile sunt integrate în bicicletă. Dar partea senzaţională este preţul!

Momentan bicicleta este sub forma unui proiect pe Kickstarter, cu scopul de a aduna 25.000 USD. Cererea pentru o astfel de bicicletă ne-o dovedeşte faptul că deja s-au adunat… 1.2 milioane USD! Probabil cel mai important factor care a determinat succesul imens este preţul: varianta cu echipare Shimano 105 costă 1299 USD şi, mare atenţie, varianta cu Ultegra Di2, roţi aero din carbon şi ghidon din carbon costă 1999 USD!!! Iar bicicleta mai conţine şi toate accesoriile integrate!

Dispozitivele electronice integrate şi senzorul GPS calculează toţi parametrii clasici: altitudine, distanţă, cadenţă, viteză, pantă şi chiar şi vremea. Bicicleta este compatibilă cu orice senzor ANT+, deci va putea citi şi informaţii despre HR sau putere. Partea principală a sistemelor electronice şi bateria sunt incluse în pipă, de aici pornind legături interne spre senzorii de pe bicicletă. Autonomia este de 800 km/40 de ore iar timpul pentru o încărcare completă este de 30 de minute.

Tija de şa are lumină roşie încorporată care porneşte automat şi se alimentează de la aceiaşi baterie ca toate celealalte dispozitive de pe bicicletă. Practic există doar un singur acumulator de încărcat. Nu ştim însă dacă acesta alimentează şi sistemul Di2, probabil la modelul respectiv vor fi doi acumulatori.

Din punct de vedere software, bicicleta rulează un soft numit XCoach care analizează performanţele şi le compară cu cele ale altor utilizatori de biciclete smart SpeedX. Nu se ştie încă modul de sincronizare cu telefonul sau cu aplicaţii gen Strava, dar mai mult ca sigur acest lucru nu va fi o problemă.

Bicicleta chiar este construită aerodinamic, frâna faţă TRP TTV fiind montată în spatele furcii.

Toate cablurile sunt rutate complet intern, păstrând un aspect elegant şi curat al bicicletei, lucru întâlnit la destul de puţine modele de pe piaţă.

Singura problemă la Leopard este disponibilitatea mărimilor mari. Deşi cadrul începe de la 42 cm, cel mai mare este de 57 cm. Nu este disponibilă pipă de 110 mm, doar de 90, 105 şi 130. Aceste lucruri ar putea să o facă greu de folosit de anumite persoane. Există totuşi un ghid pentru alegerea mărimii corecte.

Iată şi un film de prezentare a produsului:

Pentru informaţii suplimentare puteţi vizita pagina de Kickstarter a producătorului.

Sursa: bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

6 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma