Cu ocazia Interbike 2017 cei de la Phil Wood au prezentat un prototip de transmisie funcțională cu nici mai mult nici mai puțin decât 13 pinioane! Aceasta a fost montată pe un gravel bike, cu un cadru custom special pentru acest proiect, în plus fiind făcute mici trucuri tehnice pentru a folosi componente de transmisie pe 11 pinioane de la Shimano și OneUp.
Prototipul cu 13 pinioane se bazează pe o casetă standard Shimano 11-40 plus două pinioane OneUp de 45 și de 50 de dinți înghesuite în spatele acesteia. Pentru acest lucru, cei de la SyCip le-au construit un gravel bike special cu ax spate de 150 mm pe standardul de downhill. Butucul are un freewheel special construit în acest scop de Phil Wood, dar flanșele sunt normale, lucru permis de axul lat de downhill.
În afară de piesele de butuc speciale, un rol important îl are micul adaptor de pe intrarea cablului în deraiorul din spate. Acesta mută punctul de contact mai sus cu pest 1 cm și oferă deraiorului posibilitatea să se miște suficient pentru cele 13 pinioane. Cel folosit acum e un simplu bloc din metal dar acesta va primi o formă mai atractivă în viitor. Producătorii spun că deraiorul ideal ca funcționare este cel Saint, dar aici au folosit unul XTR pentru aspect mai atractiv la expoziție.
După cum e prezentat aici, se pare că e nevoie de un chainguide atunci când lanțul e pe al 13-lea pinion, dar la o implementare serioasă ar putea funcționa cu o foaie cu dinții ceva mai mari. Momentan lanțul tinde să sară de pe foaie când e urcat pe al 13-lea pinion, ca și cum ar vrea să schimbe viteza. Ei doresc să găsească o foaie potrivită, scopul fiind de a face acest sistem funcțional doar cu componente de transmisie pe 11 pinioane și de preferat cu butuc Boost de 148 mm în spate. Ei spun că nu mai au mult de lucru.
Schimbarea vitezelor se face de la un thumb shifter Gevenalle, care elimină necesitatea unei manete indexate cu 13 poziții. Inițial au sperat că pot modifica mecanica interioară pentru a adăuga încă 2 poziții, dar au descoperit că e loc doar pentru 12.5 poziții, nu 13, dar lucrează încă la acest aspect.
În final se dorește producerea unui kit cu care oricine să își poată modifica bicicleta pentru 13 pinioane, dar nu se știe dacă acest lucru se va întâmpla cu adevărat, totul depinde de interesul publicului.
Informații preluate de pe bikerumor.com