Cea mai mare schimbare este înlocuirea clicheţilor clasici cu un sistem cu inele dinţate. DT Swiss sau Chris King au deja sisteme asemănătoare, dar sistemul de la Shimano modifică poziţia inelelor dinţate, o diferenţă care face să scadă mult zgomotul şi rezistenţa la rularea la liber, astfel că vorbim despre un butuc ce ar putea să fie la un moment dat noul XTR sau Dura-Ace.
Acest nou design se pare că se numeşte Scylence şi înlocuieşte clicheţii cu două inele dinţate şi o piesă cu şanţuri conică pe corpul casetei.
La sistemul DT Star Ratchet sunt folosite două inele dinţate, unul pe interiorul butucului şi unul pe corpul casetei. Ambele sunt impinse unul spre celălalt cu nişte arcuri iar dinţii au o formă specială astfel încât la pedalat ei se cuplează şi învârt roata, dar la mersul liber unghiurile dinţilor îi face să alunece unul pe celălalt. Datorită faptului că dinţii se ating permanent, apare zgomotul specific, iar datorită numărului mare de dinţi, mai ales la butucii Chris King, sunetul este înalt şi puternic. DT oferă trei tipuri de butuci cu trei cantităţi diferite de dinţi pe inel, aceştia făcând mai mult sau mai puţin zgomot. Mai mulţi dinţi înseamnă o cuplare mai rapidă, dar şi un zgomot şi o rezistenţă mai mare la mersul liber.
Inelul (31) are fante speciale (54/58) care se cuplează cu fantele (42/44) de pe corpul casetei (30). La pedalare, corpul casetei (30) se roteşte iar şanţurile împing inelul fix (31) peste cel mobil (32), dinţii se conectează şi rotesc corpul butucului, respectiv roata.
Inelul mobil (32) se roteşte liber peste corpul cu dinţi al casetei, dar dinţii exteriori (64) se conectează în fantele (18d) învârtind roata atunci când este cuplat de către arc.
Astfel, în loc să împingă două inele cu dinţi unul spre celălalt, Shimano a găsit o metodă de a trage un set de dinţi înspre celălalt la pedalare şi de a-i retrage la mersul în gol. Desenele din patent nu sunt întotdeauna 100% identice cu produsul final, dar dacă numărul de dinţi va fi asemănător, ne putem aştepta la o cuplare foarte rapidă.
Într-un alt patent, Shimano încearcă să dezvolte şanţuri înlocuibile pe corpul casetei. La prima vedere pare că acest lucru are rolul de a evita uzura casetei, dar după imagini se poate crede că e vorba şi de o reducere a greutăţii fără a afecta (sau chiar cu creşterea) rezistenţei.
Ca şi în cazul altor patente, toate acestea ar putea sau nu să intre vreodată în producţie. Zvonurile spun că ambele idei ar putea să fie implementate mai devreme sau mai târziu. Shimano nu face comentarii despre produsele aflate în dezvoltare, aşa că putem doar să facem supoziţii despre aceste subiecte.
Sursa: bikerumor.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…