Categorii: IndustrieNoutati

Inovație: Project 321 introduce butucul magnetic cu sunet reglabil

Care ar fi oare butucul perfect? Să cupleze repede? Să se învârtă ușor în gol? Să fie silențios? Cei de la Project 321 au făcut un sondaj de opinie să vadă ce doresc riderii și se pare că ei sunt împărțiți egal între iubitorii butucilor silențioși și ai celor zgomotoși. A venit astfel ideea de a proiecta un butuc care să poată fi atât silențios cât și zgomotos, după preferințele fiecăruia. De asemenea, butucul are o rezistență la rularea în gol foarte mică dar și un unghi de cuplare foarte mic, cu piese în mișcare foarte puține.

Secretul butucului stă în clicheții magnetici. Aceștia au un design diferit de cel al clicheților tradiționali, magnetul apăsând clicheții înspre dinți cu o forță ce crește cu cât clichetul e mai aproape și scade cu cât e mai departe, față de sistemul tradițional cu arc unde forța este mai mare când clichetul e departe și arcul comprimat și scade odată cu cuplarea.

Sistemul P321 folosește 6 clicheți magnetici în configurație 6×2 sau 6×3 în care doar 2 sau doar 3 clicheți cuplează deodată. Sistemul 6×2 este standard și oferă 216 puncte de cuplare la 1.66 grade în timp ce sistemul 6×3 este necesar doar pentru tandemuri, e-bike-uri sau cicliști foarte grei, punctele de cuplare scăzând la 144 și unghiul crescând la 2.5 grade. Ambele opțiuni vin cu o garanție de 3 ani a mecanismului.

Pentru schimbarea sunetului există două seturi diferite de clicheți, unul pentru sunet puternic și unul pentru funcționare silențioasă. În filmul de mai sus se poate vedea diferența destul de mare. Clicheții au forme, greutăți și magneți diferiți, ceea ce schimbă sunetul butucului. Rezistența la rulare liberă a scăzut cu 68% în cazul celor silențioși și cu 51% în cazul celor zgomotoși față de sistemul anterior Industry Nine.

O altă inovație este volumul mare de ulei din butuc, acesta fiind mărit prin adăugarea unor găuri sub freehub în corpul butucului. Această modificare nu doar că mai reduce zgomotul ci și mărește intervalul de revizie. Practic singurele piese în mișcare din butuc sunt clicheții și caseta.

Sistemul P321 va fi disponibil pe toți butucii Project 321 și va fi compatibil cu vechiul sistem G2, despre acesta compania lăudându-se că nu a avut niciun defect raportat. Din acest motiv au mărit garanția pentru ax și corpul butucului la 10 ani. Butucii sunt disponibile pntru casetă XD sau Shimano, Single Speed și Boost în aproape toate tipurile de ax spate, prețul fiind de aproximativ 600 USD bucata.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

2 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

o săptămână in urma