Categorii: IndustrieNoutati

Industria velo din Europa înseamnă 650.000 de locuri de muncă

Federația Europeană a Bicicliștilor a comandat un studiu asupra impactului industriei velo și a folosirii bicicletei pe Bătrânul Continent, ale cărui rezultate au fost parțial prezentate. Concluzia? Ar fi cazul ca acest vehicul cu două roți să înceapă să fie luat în serios, căci a generat mai multe locuri de muncă în Europa decât industria siderurgică sau cea extractivă.

Circa 655.000 de persoane sunt angrenate în industria velo din Europa la nivelului anului 2014, această cifră incluzându-i pe angajații din unitățile de producție, din comerțul cu amănuntul, turism, infrastructură și servicii. Prin comparație, industria siderurgică europeană are un număr total de angajați de circa 350.000.

În același timp și alte aspecte ar trebui să-i pună pe gânduri pe factorii de decizie din administrație, atât la nivel local, cât și la cel național și european. De exemplu, cota de folosire a bicicletei pentru transport este actualmente de 3%, iar în eventualitatea în care aceasta s-ar dubla, număr angajaților din acest sector ar putea depăși lejer pragul de un milion.

Dintre toate posibilele utilizări ale bicicletei, turismul pe bicicletă a dovedit că are cel mai puternic impact economic. Din cei 650.000 de angajați ai sectorului, 524.000 aparțin acestei ramuri și aici pot fi incluși toți cei implicați în cicloturism, în ture ghidate pe bicicletă, vacanțe pe bicicletă sau alte asemenea servicii. Chiar dacă nu există date mai recente de 2012, la nivelul respectivului an, cicloturismul singur a generat circa 44 de miliarde de euro în venituri, așadar, nu doar simpla creare de locuri de muncă este un atu, ci și nivelul veniturilor.

Nu în ultimul rând, România este, la nivel european, al 3-lea exportator după valoarea bunurilor velo, fiind doar în urma Italiei și Germaniei la acest capitol. Mai multe despre acest fapt puteți citi în acest material de acum doi ani.

Sursa: The Guardian

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Ce a presupus organizarea Campionatului European de XCO: interviu cu Tudor Oprea

Ne reîntâlnim cu Tudor Oprea, de data aceasta nu în calitate de sportiv, nici de team manager. Tudor se află…

o zi in urma

Ofertele acestei săptămâni: 13-19 mai 2024

Săptămâna aceasta am primit oferte de la AfiSport și de la BikeFun, pe care le puteți vedea mai jos. AfiSport…

3 zile in urma

Kross Level 2.0: entry-level cu o geometrie evoluată

Cei de la Kross au decis ca noul Level din aluminiu să aibă o geometrie foarte similară cu cea a…

3 zile in urma