Categorii: IndustrieNoutati

Cu RedShark vă puteți antrena sau puteți pleca în ture de bikepacking… pe apă

Bicicleta trimaran RedShark vine din Spania și e cât se poate de reală, proiectată să ofere cicliștilor un antrenament natural la pedale, dar și libertatea de a explora locuri noi pe apă.

RedShark este practic un trimaran (ambarcațiune cu trei chile) dezvoltată pentru ciclismul acvatic. Ideea este de a putea ajunge în zone noi și frumoase, fie pentru o escapadă departe de civilizație (în modul bikepacking), fie pentru antrenament neîntrerupt.

RedShark este un produs al designer-ului spaniol experimentat în domeniul auto/moto Josep Rubau, care locuiește în apropierea mării ce i-a corupt imaginația.

Dezvoltarea RedShark a durat mult și va fi interesant de urmărit succesul pe piață. Momentan se pare că sunt oferite trei modele, care au mici variații în structură și componente pentru a se adapta diverselor tipuri de utilizatori.

Modelul Sport este cel mai rapid și e proiectat pentru atleți cu intenții serioase. RedShark Sport este proiectat pentru antrenament eficient și primește ghidon de contratimp alături de un număr mare de componente de carbon și de pedalele clipless.

Modelul Adventure este destinat bikepacking-ului, sau mai exact boatpacking-ului. Scopul său e explorare lacurilor, râurilor și a mărilor calme, are un ghidon bullhorn și mai multe genți pentru transportul bagajelor pentru ture de mai multe zile în zone de coastă sălbatice.

RedShark Fun nu este încă disponibil dar se pare că va fi cel mai ieftin model. Este proiectat pentru folosire recreațională, nu neapărat pentru cicliști, fiind modelul cu cel mai ieftin cadru, bazat mai puțin pe fibre de carbon. Echiparea e mai simplă, ghidonul e drept și oferă o poziție de pedalat mai ridicată.

Cadrul principal și cele două aripi ce conectează flotoarele sunt fabricate din fibră de carbon în zonele structurale ale RedShark-ului. Bicicleta e 100% produsă în Europa, cu materiale de la mai mulți furnizori.

Flotoarele sunt fabricate dintr-un plastic ABS mai rezistent ce poate să facă față la frecările cu solul în regim zilnic.

Fiind inspirat clar de biciclete, RedShark împrumută de la acestea multe componente. Modelul Adventure folosește pedale mari tip platformă și un angrenaj specific pentru e-bike pentru a acționa diferențialul din zona monoblocului. Modelul Sport are pedale de șosea pentru a mări eficiența, dar totuși ideea de a face manevre pe ponton în pantofii de șosea e cam înfricoșătoare.

Modelul Adventure împrumută mult de la conceptul de bikepacking, pe RedShark fiind montate mai multe genți în care încape bagajul de camping lejer. În afară de genți și un suport de bidon în spatele angrenajului, RedShark include un compartiment etanș ascuns în interiorul flotorului principal, în spate, pentru a păstra obiecte sensibile ca telefonul mobil departe de apă.

Propulsia este asigurată de o elice situată imediat sub chilă, acționată direct de la pedale. Nu este clar care e raportul de transmisie deoarece acesta este neajustabil. Viteza pe apă deci nu e foarte clară, fiind interesant cum se va comporta pe apă staționară față de apă curgătoare.

Direcția este asigurată de o pereche de cârme situate sub flotorul principal, acționate de la ghidon.

Pentru transport, flotoarele laterale se pliază iar RedShark se poate transporta pe un portbagaj clasic platformă de biciclete pe cârlig sau pe tavan. Niște rotițe mici facilitează transportul RedShark prin tragere, cu o mobilitate identică cu cea a unui geamantan plin.

Prețul anunțat nu e așa mare cât s-ar putea crede. Versiunea de top cu maximum de piese din carbon va costa înspre 10.000 Euro, dar modelul mai ieftin Fun va costa în jur de 4000 euro, fiind mai accesibil publicului larg. Prețurile nu au fost încă definitivate.

Modelele nu sunt încă disponibile. RedShark a fost prezentat publicului la Sea Otter Europe în Girona și e deja în producție, dar data de la care e disponibil va fi anunțată mai târziu în această vară, probabil cel mai târziu la Eurobike.

E clar că mulți ne-am dori așa ceva! Mai multe informații sunt disponibile pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

7 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma