O privire atentă asupra noilor adaptoare de valvă ConvertAir ne face să realizăm neajunsurile cu care ne-am obișnuit de când folosim valve Presta. CovertAir pare a fi la prima vedere o soluție a unei probleme inexistente. Practic nimeni nu ar fi interesat să treacă înapoi la valvele Schrader (auto). Dar după o privire mai atentă se poate vedea că sistemul ConvertAir păstrează toate avantajele sistemului Presta, adăugând doar aspecte pozitive specifice valvelor Schrader.
În timp ce majoritatea cicliștilor orientați spre performanță au acceptat și s-au obișnuit cu aspectul lejer al valvelor Presta, probabil că fiecare a pățit cel puțin o dată să rupă un vârf de valvă, iar de când s-a trecut masiv pe sistemul tubeless, miezul valvelor Presta se blochează foarte des cu lichid antipană.
Echipa RideAir Innovations Team ce a creat de și cilindru cu aer comprimat ce se poate transporta în locul unui bidon și care se vinde și sub marca SKS s-au gândit să scape de valvele Presta într-un mod elegant.
Ei își doresc să facă viața cicliștilor normali mai simplă eliminând miezul sensibil al valvelor Presta în favoarea adaptorului ConvertAir, o extensie externă cu cap Schrader ce se montează deasupra valvei mai mici. Nu e vorba însă de adaptorul clasic Schrader ce trebuie mereu montat și demontat și care uneori iese împreună cu miezul valvei.
ConvertAir oferă funcționalitățile complete ale unei valve Schrader și se poate demonta ușor cu mâna pentru a introduce lichid sau pentru a așeza pe jantă o anvelopă nouă. Adaptorul e practic o valvă convențională Schrader, complet funcțională, dar destul de scurtă, ce se înfiletează deasupra corpului principal al valvei Presta. Rezultatul e un corp de valvă Presta cu cap Schrader.
Se știe deja că valvele Schrader nu mai pot fi folosite la bicicletele de top deoarece jantele moderne au găuri mici pentru Presta iar pe piață există un număr extrem de mic de valve tubeless Schrader pentru biciclete. De fapt nici nu ar exista motive să își dorească cineva o valvă Schrader adevărată deoarece miezul ei se demontează chiar mai greu decât la Presta pentru adăugarea de lichid.
Noul adaptor îmbunătățește fluxul de aer deoarece stă deasupra corpului Presta care acum e gol pe interior iar diametrul adaptorului e mai mare. Mecanismul valvei e destul de departe de jantă astfel că lichidul antipană ajunge mai greu la acesta.
Practic dacă e să luăm toate acestea în considerare, ideea e chiar foarte bună, un plus fiind că se pot folosi capacele de valvă Schrader în tot felul de forme: cranii, cruci, hexagoane, etc… Un alt considerent ar fi că pe marginea drumului, dacă avem nevoie, putem găsi mult mai ușor un compresor pentru valve Schrader decât Presta pe la vulcanizări, service-uri auto sau pe la șoferi.
La un preț de 12 $ perechea sistemul merită încercat. Fiecare adaptor ConvertAir de 23 mm are o greutate de 5 g, dar din acesta se scade greutatea de 1.5 grade a miezului valvei Presta care se demontează, deci se adaugă doar 3.5 g la fiecare roată. În plus, convertorul se poate muta de la o cameră la alta sau de la o valvă la alta în cazul tubeless.
Personal, ani de zile am încercat să păstrez valvele Schrader pe bicicletă lărgind găurile jantelor, până când am trecut la tubeless și am acceptat valva extrem de fragilă Presta. Mă bucur că cineva s-a gândit la o rezolvare a problemei!
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com