Categorii: IndustrieNoutati

Concept inovator de transmisie fără deraior de la CeramicSpeed

Transmisiile bicicletelor nu au văzut inovații radicale în ultima vreme, conceptul de lanț care antrenează niște pinioane dințate fiind cam universal. CeramicSpeed au venit cu o idee nouă, regândită, conceptul lor de transmisie Driven bazându-se pe o pereche de pinioane rotative pe un ax de carbon care antrenează o casetă cu dinții înspre exterior.

CeramicSpeed au testat și măsurat eficiența unei transmisii Dura-Ace, aceasta fiind în jur de 98%, optimizată cu componente CeramicSpeed ea ajungând la 98.5%. În același test, noul concept a atins o eficiență de 99%. Dacă ecuației i se adaugă degradarea uleiului și frecarea lanțului la unghiuri extreme, lucrurile nu mai sunt atât de vesele pentru transmisia tradițională. Valorile măsurate sunt pentru o putere aplicată de 500 W, dacă puterea scade eficiența scade și ea. La 200 W e de 96.75% standard și 97.75% optimizat, noul sistem având 98.75%. Punând rezultatele în altă formă, noul sistem Driven are o frecare cu 32% mai mică decât o transmisie optimizată și cu 49% decât una Dura-Ace standard.

Nu doar aceste cifre sunt importante, existând și alte beneficii. Sistemul e mai ușor și mai aerodinamic. Măsurarea puterii se poate face în cardan iar numărul de trepte de viteză poate crește oricât fără să fie nevoie să se lățească roata.

Rolele culisează în față și în spate pentru a schimba vitezele.

Rolele pot fi mobile și în față, ceea ce ar permite mai multe trepte de viteză și în angrenaj, dar acest concept este limitat la una singură.

Transmisia prezentată este deschisă pentru a se observa funcționarea, dar ea ar putea la fel de bine să fie protejată de o carcasă sau să fie chiar în interiorul chainstay-ului pentru a fi protejată de factorii externi. Este nevoie de un chainstay ridicat și deci de un cadru specific. Dacă ar intra în producție de serie, fabricanții de cadre ar trebui să producă modele speciale. Momentul este însă departe, conceptul e dezvoltat de-abia de 9 luni și mai are încă multe probleme.

Materialele pot fi adaptate pentru a reduce greutatea și mai mult iar dinții pot primi forme specifice pentru a crește eficiența. Ar putea fi implementate și role duble.

Momentan e doar un concept, dar ideile inovatoare încep cu pași mici iar CeramicSpeed a făcut o treabă excelentă!

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

  • Un mare dezavantaj la aceasta propunere este ca roata din spate nu se mai invarte in gol, ci trebuie sa pedalezi continuu

  • Acesta e un model imbunatatit, dar nu inovator. Bicicleta cu ax cardanic era produsa in serie in perioada interbelica in Germania.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma