Categorii: IndustrieNoutati

Concept inovator de transmisie fără deraior de la CeramicSpeed

Transmisiile bicicletelor nu au văzut inovații radicale în ultima vreme, conceptul de lanț care antrenează niște pinioane dințate fiind cam universal. CeramicSpeed au venit cu o idee nouă, regândită, conceptul lor de transmisie Driven bazându-se pe o pereche de pinioane rotative pe un ax de carbon care antrenează o casetă cu dinții înspre exterior.

CeramicSpeed au testat și măsurat eficiența unei transmisii Dura-Ace, aceasta fiind în jur de 98%, optimizată cu componente CeramicSpeed ea ajungând la 98.5%. În același test, noul concept a atins o eficiență de 99%. Dacă ecuației i se adaugă degradarea uleiului și frecarea lanțului la unghiuri extreme, lucrurile nu mai sunt atât de vesele pentru transmisia tradițională. Valorile măsurate sunt pentru o putere aplicată de 500 W, dacă puterea scade eficiența scade și ea. La 200 W e de 96.75% standard și 97.75% optimizat, noul sistem având 98.75%. Punând rezultatele în altă formă, noul sistem Driven are o frecare cu 32% mai mică decât o transmisie optimizată și cu 49% decât una Dura-Ace standard.

Nu doar aceste cifre sunt importante, existând și alte beneficii. Sistemul e mai ușor și mai aerodinamic. Măsurarea puterii se poate face în cardan iar numărul de trepte de viteză poate crește oricât fără să fie nevoie să se lățească roata.

Rolele culisează în față și în spate pentru a schimba vitezele.

Rolele pot fi mobile și în față, ceea ce ar permite mai multe trepte de viteză și în angrenaj, dar acest concept este limitat la una singură.

Transmisia prezentată este deschisă pentru a se observa funcționarea, dar ea ar putea la fel de bine să fie protejată de o carcasă sau să fie chiar în interiorul chainstay-ului pentru a fi protejată de factorii externi. Este nevoie de un chainstay ridicat și deci de un cadru specific. Dacă ar intra în producție de serie, fabricanții de cadre ar trebui să producă modele speciale. Momentul este însă departe, conceptul e dezvoltat de-abia de 9 luni și mai are încă multe probleme.

Materialele pot fi adaptate pentru a reduce greutatea și mai mult iar dinții pot primi forme specifice pentru a crește eficiența. Ar putea fi implementate și role duble.

Momentan e doar un concept, dar ideile inovatoare încep cu pași mici iar CeramicSpeed a făcut o treabă excelentă!

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

  • Un mare dezavantaj la aceasta propunere este ca roata din spate nu se mai invarte in gol, ci trebuie sa pedalezi continuu

  • Acesta e un model imbunatatit, dar nu inovator. Bicicleta cu ax cardanic era produsa in serie in perioada interbelica in Germania.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma