Categorii: Industrie

Cadre din aluminiu produse în Europa la fel ca șasiurile auto

Când o marcă de biciclete sau componente de biciclete aflăm că este fabricată în Asia ceva parcă ne deranjează deşi ştim că firmele care se respectă produc la cea mai înaltă calitate chiar dacă şi-au mutat producţia în China sau Taiwan. Motivul este simplu pentru această externalizare. Mâna de lucru din Europa este mult mai scumpă decât cea din Asia, iar produsele fabricate aici capătă un preţ mult mai mare calitatea din Asia nefiind neapărat mai slabă.

Se pare însă că europenii nu se lasă şi vor să readucă producţia în Europa. În acest sens compania Triangles a investit 14 milioane de euro într-o fabrică ce va produce cadre din aluminiu pe bandă folosind aceeaşi tehnologie robotizată ca la producerea şasiurilor auto.

Deja producţia noilor biciclete „robotizate” a început în Germania cu o prima tranşă de test de 250 biciclete normale şi 250 electrice. Acestea vor fi gata în decembrie 2015. Bicicletele vor fi testate de companie cât şi de clienţi. Dacă totul este bine întreaga producţie va fi mutată în Portugalia unde se construieşte deja această mare fabrică.

Producţia cadrelor din aluminiu în acest mod automatizat, folosind sudura exactă realizată de roboţi, va permite obţinerea unui preţ mai mic per cadru decât cel existent la ora actuală în Asia. Aşadar bicicletele cu adevărat fabricate în Europa pot deveni din nou o realitate.

Dacă totul merge bine cu prima tranşă de 250+250 biciclete produse în Germania fabricaţia propriuzisă din Portugalia va începe în mai 2016. Această fabrică va avea iniţial o capacitate de 450.000 de cadre. În faza a 2a se vor investi încă 5 milioane de euro pentru mărirea capacităţii de producţie.

Suplimentar faţă de fabrica de cadre din aluminiu din Portugalia, Triangles pune la cale încă un proiect care implică una din cele mai mari companii producătoare de furci cu suspensie. Producţia pentru aceste furci „Made in Europe” este programată să înceapă la începutul lui 2017.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

2 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

6 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

7 zile in urma