În acest sens, au fost montate semne speciale pentru biciclete, sub forma unui indicator de cedează trecerea, sub fiecare semafor. Deși nu toate intersecțiile au fost dotate cu aceste noi semne de circulație, o biciclistă a decalarat că atât timp cât se asigură este în regulă să nu oprească la culoarea roție a semaforului. Astfel, 50 de intersecții din Lille au primit noul indicator, lângă acesta, existând un mic panou care explică pietonilor, cicliștilor și soferilor semnificația acestuia. Instalarea noilor indicatoare a costat primăria din Lille 10.000 de euro.
În Strasbourg, Bordeaux, Douai și Dunkerque este aplicat deja de ceva timp acest nou sistem. Părerile sunt însă împărțite, pietonii fiind de părere că aceste semne sunt oricum inutile, dat fiind faptul că bicicliștii în general nu opresc la culoarea roșie a semaforului.
Ce părere ai despre acest nou sistem? Ar putea fi aplicat cu succes și în România?
via LeFigaro.fr
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
Si la noi e o practica destul de comuna. Chiar m-a admonestat unul odata ca de ce stau?! ... pai... e rosu. Tu de ce mergi?...
Daca vorbim de intersectii putin circulate si de biciclisti care se asigura cu mare, MARE atentie atunci, da, cred ca s-ar putea aplica si la noi. Ah, si e o chestie de bun simt sa dai prioritate pietonilor. Si apoi sa treci pe "liber".
Cu siguranță nu ar trebui aplicată chestia asta atâta timp cât șoferii noștri circulă cu viteză în intersecții atunci când au verde! Va fi măcel!