Zilele trecute a fost dată în folosință o nouă stradă în municipiul Brașov care unește două cartiere ale acestui oraș. Nimic deosebit până aici, dar, dacă ne uităm în părțile laterale ale străzii se pot observa două străduțe mai înguste, separare de calea de rulare a automobilelor. Exact, autoritățile brașovene au realizat un nou tronson de piste pentru biciclete!
Lungimea acestor piste este de 1,5 kilometri, iar lățimea fiecărei benzi este de aproximativ un metru. Cu adevărat important este că sunt piste separate de carosabil, ceea ce înseamnă un mare plus de siguranță și reprezintă în același timp o recunoaștere a existenței comunității de bicicliști, tot mai mare în ultimii ani. De asemenea, pe lângă trecerile de pietoni sunt trasate și trecerile pentru biciclete. Așadar, se poate constata un progres real în ceea ce privește standardele de realizare a acestor facilități pentru cei care pedalează. Nu putem decât să felicităm autoritățile pentru acest pas și să aruncăm o privire puțin invidioasă în direcția bicicliștilor brașoveni!
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
@ Andrei , faci pieste unde ai loc. Dar in Romania oricum le faci, nu e bine, pe trotuar intra pietonii, pe carosabil o sa ai masini parcate pe piste, daca le faci in aer, o sa le fure. Problema nu e unde le pui , problema e ca romanii "nu e civilizati".
Sper ca puteti vedea poza de la sfarsit (scuzati de comentariul lung).
In afara de centrul Amsterdamului unde, fiind spatii mai inguste, pistele au fost trasate pe carosabil, in restul zonelor din Amsterdam si Olanda arata ca in poza.
Cea mai rapida si ieftina metoda (nu si in Bucuresti) este trasarea unor benzi bine semnalizate pe carosabil, insa cred ca e mai ok sa fie separat si de acesta (cum s-a facut la Brasov).
Contra-argumentul cu copilul este valabil in Romania pentru ca nu se face o educatie a populatiei in acest spirit...Daca se vor face pistele pe carosabil si cum se doreste sa se situeze in componenta sau alaturat benzii unice de RATB +- Taxi sau simplu cu masini in preajma, v-ati lasa copilul sa mearga singur cu bicicleta pe aceste piste?... Uite ca in Olanda, Danemarca etc. sunt o groaza de copii care folosesc sistemul de piste in siguranta, acestea fiind incorporate in trotuar).
Un alt contra-argument la banda pe carosabil e ca avem multe canale, gropi, gunoaie si....sleauri de la masini grele...pe care nimeni nu le va repara constant.
Deci eu sunt pentru toate variantele posibile de a construi aceste piste.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/557616_468257133217809_1382142668_n.jpg
am totusi o remarca critica. pista e din asfalt, trotuarul este cu dale. orice persoana cu copil in carucior va circula pe pista. orice femeie cu tocuri va circula pe pista. motivul? nivelul de comfort este mai ridicat. ar fi trebuit sa descurajeze aceste tendinte prin utilizarea aceluiasi material sau a unui material pe trotuar mai comod pentru pietoni decat cel de pe pista.
De mult vreau sa ma mut in Brasov..Vad ca faceti asa incat sa nu mai pot rezista.. :D
@aka, normal ca vor circula pietoni pe ele la inceput, dar unii cred ca si romanii se pot civiliza in timp, dovada sint cei care au trait in vest.
aha oameni vor merge pe jos pe asfalt pun pariu pe 1.000.000 de euro..
si mamicele cu carucioare tot pe acolo ca e marcat!!!!
ca in romania 80% sunt PROSTI
haaa :)) am tastat gresit 3013 , sper sa nu citeasca si el comentul asta si sa ne dea piste in 3013...
Am participat astazi la o conferinta pe tema pietei de constructii din tara asta si printre invitati se afla si Dl Mădălin DUMITRU – Director, Direcţia de Infrastructură a Primăriei Municipiului Bucureşti care printre altele in discursul dumnealui a aruncat-o p'asta a pistelor de biciclete in capitala.
Conform spuselor dumnealui vom avea in 3013 piste ...dar nu stim cate si pe unde?
Dupa buget Coane' Fanica
Tot vor circula pietonii pe ele
@Andrei:
Sunt convins că ar fi o problemă mai mare dacă respectivul copil ar sări în fața unei mașini. Dacă nu știai în Olanda bicicletele au fost introduse tocmai ca soluție la această problemă (copii accidentați de mașini, respectiv 500 de copii morți în Olanda în 1971 în accidente de mașini)
http://bicycledutch.wordpress.com/2011/10/20/how-the-dutch-got-their-cycling-infrastructure/