O mare parte din iubitorii ciclocrosului sunt atașați de micile manete suplimentare ce permit frânarea și atunci când avem mâinile în zona superioară a ghidonului. Trecerea la frâne hidraulice însă le-a condamnat la dispariție.
Hope însă au creat un prototip de astfel de manete hidraulice pentru Paul Oldham, triplu câștigător la concursul dur de ciclocros 3 Peaks, cunoscut pentru trei urcări extreme urmate de trei coborâri foarte provocatoare pe teren periculos și alunecos. Aceste manete au rolul de a oferi un plus de confort și securitate. Ele sunt inserate între manetele SRAM Red 22 hidraulice și noii etrieri cu 2 pistoane Hope prezentați anul acesta la Eurobike, rezultatul fiind cea mai puternică și flexibilă frână de ciclocros de pe piață.
Paul Oldham este în același timp angajat la Hope Tech și membru al echipei Hope Factory Racing team, pe lângă realizările sale sportive. Un alt ciclist de la Hope, Rob Jebb, are și el 3 victorii la 3 Peaks. Ei au reușit probabil să convingă managementul de utilitatea acestui demers.
Bineînțeles, pe lângă noii etrieri RX4 sunt folosite și noile discuri rotunjite ale producătorului. Dar noile manete suplimentare Crosstop sunt vedeta. Lichidul intră în ele din manetele SRAM prin partea inferioară, după care iese prin capătul acestora spre etrieri.
La apăsare, manetele Crosstops închid canalul spre manetele SRAM și împing lichidul spre etrieri. Dacă nu sunt apăsate, ele permit trecerea liberă a lichidului dinspre manetele principale.
Manetele par să aibă poziția și reach-ul ajustabile. Ele vor funcționa atât cu manete SRAM cât și cu Shimano, reglajele putând avea rolul de a le adapta pentru diverse sisteme.
Se pare că sistemul a funcționat foarte bine în cursă, dar cei de la Hope spun că mai sunt necesare mici modificări până când Crosstops vor intra în producția de masă, probabil în primăvara sau vara lui 2017, la timp pentru viitorul sezon de ciclocros!
Mai multe informații puteți afla pe pagina producătorului.
Informații și imagini preluate de pe bikerumor.com