Laszlo Kover, președintele parlamentului maghiar, a încheiat săptămâna trecută un parteneriat cu câteva ONG-uri din domeniul bicicletei, acceptând de la acestea o serie de propuneri privind infrastructura și încurajarea mersului pe bicicletă în Ungaria. O parte din aceste proiecte vor fi susținute în perioada 2014-2020 prin accesarea unei cote din cele 6 miliarde de euro puse la dispoziție de Uniunea Europeană pentru aceste scopuri.
În perioada financiară 2007-2013, Ungaria a fost statul european care a investit cei mai mulți bani în programe de dezvoltare a mersului pe bicicletă, sumele folosite depășind 100 de milioane de euro. Pentru perioada 2014-2020, Federația Europeană a Cicliștilor a identificat sume în valoarea de 6 miliarde de euro care pot fi folosite în aceleași scopuri, însă problema cea mai mare rămân proiectele fezabile prin care să fie accesate.
Între timp, din documentația ONG-urilor maghiare pentru respectiva perioadă, reies niște cifre interesante, din care remarcăm:
– Creșterea procentajului de deplasări pe bicicletă de la 19 la 22-25%
– Economii în sistemul public de sănătate de circa 180 de milioane de dolari
– Reducerea consumului de combustibili fosili cu 70 de milioane de tone
– Colectarea de impozite de la producătorii de biciclete și accesorii de circa 14 milioane de dolari
– Realizarea a 10.000 de kilometri de piste pentru biciclete, urbane și extraurbane
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Indiferent de primar, cred ca e vorba in primul rand de interesul financiar. Se pot fura bani din pistele de bicle, le facem. Ce mi se pare foarte tare la studiul din Ungaria este economia de 180 meleoane de ieuro la sistemul public de sanatate. Asta performanta! Ca sa nu mai vorbim de toate celelalte beneficii ale mersului pe bicicleta. Faptul ca suntem din ce in ce mai multi pe strada nu va fi ignorat de autoritati, iar lucrurile vor incepe sa se miste si la noi. Cu viteza melcului, dar se vor misca.
Oprescule esti un porc !!!
Da, dar ideea asta inseamna mai putin combustibil si alte produse auto cumparate, mai putine gropi pe strada (deci investitii mai mici in infrastructura), populatia independenta de trafic nu mai e asa usor de dus de nas... Cum sa isi doreasca un doctor primar asa ceva?
Felicitari, ideea cu mersul pe bicla este excelenta.
Ar trebui sa se extinda astfel de idei peste tot .
Un biciclist in plus insemna o masina in minus pe strada.
Asta insemna zero poluare, sport, fara accidente grave sau mortale, spatiu mic ocupat.