Categorii: Generale

TyreKey este levierul cu care poți instala ușor anvelope încăpățânate

Nu sunt rare situațiile când cauciucul pe care vrem să-l punem pe jantă pur și simplu nu intră. Se întâmplă și la mtb însă cel mai des la anvelopele de cursieră. De multe ori levierele clasice sunt suficiente însă sunt și momente când pur și simplu anvelopa nu se lasă. De asemenea nu este exclus să ciupești și camera în timp ce te chinui să pui cauciucul pe jantă. Iar acum, că au apărut și anvelopele tubeless pentru șosea, acestea sunt chiar și mai strâmte, devenind și mai greu de instalat.

TyreKey este o simplă invenție ce vine din Anglia și care promite să rezolve problema cauciucurilor încăpățânate. Este produsă în North Yorkshire și fabricată din plastic prin injecție.

TyreKey poate fi utilă și la dezinstalarea anvelopei. Aici e folosită la fel ca un levier normal deși TyreKey dispune de o canelură special gândită să ajute la dejantare. Însă la reinstalarea anevlopei, TyreKey devine cu adevărat utilă.

Din clipul de mai jos vezi cum TyreKey practic nici nu atinge camera, dacă încă folosești. De asemenea se vede cât de ușor se instalează cauciucul pe jantă. Tot ce trebuie să faci este să agăți anevlopa pe partea opusă celei în care TyreKey se prinde de jantă. Din câteva mișcări scurte, până și cel mai strâmt cauciuc va intra pe jantă.

După cum se vede “gheara” TyreKey are o mărime destul de mică. Din această cauză este compatibilă doar cu anvelope de cursieră sau ciclocros, de maxim 35mm. Însă pentru mtb există o variantă în lucru și care va fi lansată în curând.

TyreKey poate fi folosită și pe jantele din carbon, are 20 grame, iar dimensiunile sunt de 148x48x6mm, deci suficient de mică pentru a intra în gentuța de șa. Prețul anunțat este de 9 £ la care se mai adaugă 3,5 £ taxe poștale pentru livrare în România.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma