Categorii: Generale

Traian Goga ne transmite punctul său de vedere asupra contestațiilor de la CN Ciclocros Sibiu 2017

În urma desfășurării Campionatelor Naționale de Ciclocros de duminică 10 decembrie de la Sibiu, clubul sportiv NoMad Multisport a formulat o contestație ce l-a privit pe ciclistul Eduard Grosu care, potrivit lor, trebuia descalificat întrucât încălcase regulamentul de concurs. Ulterior ciclistul Timotei Păcurar, de la NoMad Multisport,  a formulat o serie de acuzații la adresa Federatiei, publicate prin platforma online Cyclocros Nation, pe care le puteți urmări aici.

În urma acestui clip a venit punctul de vedere al Federației Române de Ciclism care a dorit să clarifice, printre altele, motivele pentru care Eduard Grosu nu a fost descalificat. Comunicatul oficial poate fi citit aici.

În plus față de aceste discuții, i-am solicitat lui Traian Goga – Secretarul General al Federației, un punct de vedere personal. Ne-a trimis textul de mai jos prin care dorește să aducă precizări suplimentare asupra deciziilor care au fost luate duminică la Campionatele Naționale de CX.

A curs multă cerneală virtuală pe marginea acestui campionat național de ciclocros și probabil că nu greșesc atunci când spun că este cel mai „faimos” campionat de profil de până acum. Acum lăsând la o parte tonul ironic, punctul de vedere oficial al Federației Române de Ciclism se poate citi aici. Totuși, simt nevoia să ofer explicații suplimentare, mai simple, și să zugrăvesc contextul mai larg, prin prisma funcției pe care o ocup în Federației, a faptului că am fost în juriul de cursă și, nu în ultimul rând, a faptului că am fost sportiv de performanță, de 16 ori campion național.

Rezumat, valurile de comentarii stârnite de cei de la ACS NoMad Multisport au pornit de la faptul că dacă Eduard Grosu era descalificat, atunci Arpad Kelemen devenea campion național. Probez acest lucru cu următoarele: în momentul de față, Daniel Sărdan susține că Grosu trebuia descalificat, dar tot Daniel Sărdan uită că la fața locului mi-a propus să nu îl descalific, ci să îl penalizez cu mai multe minute, astfel încât să cadă pe locul secund. Astfel, Kelemen ar fi fost câștigător. Practic, Daniel Sărdan era de acord cu nerespectarea regulamentului, dacă asta îi aducea încă un titlu de campion național. Chapeau bas, Daniel!

Poate vă întrebați de ce nu l-am descalificat pe Eduard Grosu, deși regulamentul tehnic asta prevedea pentru infracțiunea comisă. Ei bine, un juriu de cursă are rolul de a interpreta situația de cursă. Pe terenul campionatului național de ciclocros de la Sibiu, la cursa de U23 și Elite, au existat doi oameni care au contat – Raul Sînza și, respectiv, Eduard Grosu. Da capo al fine, ei au fost în fruntea cursei și au făcut o demonstrație de virtuozitate cum rar am mai văzut la o competiție națională. Cronometrul arăta că cel mai bun sportiv în afara lor a fost Kelemen, care a sosit la 3 minute și 35 de secunde de aceștia. Ca o paranteză, pentru un sportiv de performanță, când primești 3 minute și 35 de la adversar, recunoști franc că adversarul joacă în altă ligă și-ți vezi de treabă. Kelemen a avut caracterul și franchețea să recunoască acest lucru într-o postare. A recunoscut că nu merita titlul național, așa cum ar face-o orice sportiv și om cu coloană vertebrală. Și oricum, Kelemen nu a venit niciun moment să reclame descalificarea lui Grosu. Singurii care au făcut-o sunt: Daniel Sărdan, Doina Țiței, Suzanne Hilbert și Timotei Păcurar.

Motivul pentru care împreună cu Ovidiu Simen am decis să nu îl descalificăm pe Grosu a fost unul simplu: schimbarea bicicletei pe care a făcut-o la nici 100 de metri după ce a trecut de punctul de depanare nu a influențat cu nimic rezultatul său. În limbaj de vestiar, Grosu câștiga la Elite și dacă ar fi concurat pe o coadă de mătură cu două roți și un lanț desenate pe margini. Campionatul Național trebuie să reflecte valoarea sportivilor, iar valoarea este fix aceeași pe care o prezintă clasamentul. I-am dat o penalizare de un minut lui Grosu, după care i-am explicat și lui, și tatălui său că pretențiile de la un sportiv care a concurat în Giro d’Italia sunt mari și că astfel de abateri nu ar trebui să existe. Au înțeles și sunt convins că nu vom mai vedea acest lucru repetându-se.

Dacă am fi aplicat regulamentul ad-literam, probabil vreo 5 sau 6 sportivi erau eligibili să figureze în clasamentele finale. De exemplu, Gerhard Dumitrescu nu a purtat echipamentul clubului său, CS Conpet Ploiești. Dacă aplicam regulamentul, trebuia descalificat. Daniel Sărdan nu a trimis înscrierea printr-un document oficial, așa cum o impun rigorile unei curse precum campionatul național. Dacă aplicam regulamentul, trebuia descalificată, toată echipa. Patrick Pescaru a fost înscris, inițial, în cursă de către ACS Nomad Multisport, deși el este licențiat la CS Măgura Cisnădie. Mai mult, voia să concureze în echipamentul celor de la Nomad. Din acest motiv, cu câteva zile înainte de campionat, am vorbit cu Daniel Sărdan și l-am rugat să remedieze aceste aspecte, pentru că dacă cineva va contesta aceste aspecte, va trebui să îl descalificăm pe Patrick. Și nu a fost descalificat pentru că am insistat să se respecte aceste lucruri. Iar acum, Daniel Sărdan se poartă ca un fin cunoscător al regulamentului.

Și mai vreau să spun să descalificarea lui Grosu i-ar fi adus și lui Timotei Păcurar o medalie de la Elite. Ca fost sportiv de performanță, nu pot să nu fiu dezamăgit de atitudinea lui Timotei. Grosu l-a bătut pe Păcurar cu 6 minute. Un tur de circuit, Grosu l-a făcut in circa 8 minute. Practic, mai avea puțin și îl prindea din urmă. Să nu uităm totuși că Grosu nu a fost cel mai bun om al zilei. Raul Sînza a fost. Deci față de acesta, Păcurar a fost și mai slab. Prin urmare, înțeleg furia și virulența lui Timotei Păcurar, dar o punea pe seama durerii pe care o încearcă un sportiv modest atunci când se confruntă cu adversarii mult mai valoroși.

Cu bine,
Traian Goga
Secretar General – Federatia Romana de Ciclism

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

  • Sportivii mai din coada clasamantului au voie cu biciclete fara acte de provenienta? Am vazut ceva marci "ciudate", necomercializate prin Romania. Or fi aduse cu duba?

  • Salut, nu am nici o tangenta cu ciclocrossul sau cu ciclismul de performanta :) dar cand vezi ca regulamentul nu se aplica la niste chestii tehnice pentru ca "virtuozitate" ti se reaminteste brutal ca suntem in Romania.

    This is why we can't have nice things!

  • Articolul e o porcarie pentru ca incepe gresit si continua cu opiniile si interpretarile personale ale secretarului FRC la adresa unor cluburi, nu referitoare la incident.

    Incepe gresit pentru ca nu am facut contestatie ci am semnalat ce toata lumea a vazut solicitand o solutie. Nu am depus contestatia scrisa pentru ca nu vrem ca Kelemen sa plece campion daca cel de pe locul intai crede ca i se cuvine asa si daca, mai nou, conducerea federatiei decide cine e campionul inainte.
    E de fapt treaba arbitrilor sa decida ca toata lumea stia dar poate nu sunt lasati. Nu este treaba secretarului si vicepresedintelui sa interpreteze regulamentul si sa atace cluburile.

    Practic echipele care au sesizat au fost amenintate cu descalificarea daca depun contestatie.
    O parte ca nu au stampila pe o foaie de inscriere care nu a fost ceruta. (Stampila care nu mai e obligatorie prin lege din 2015). Foaia asta ar fi trebuit depusa la sedinta tehnica care nu a existat.
    O alta parte din echipe ca nu au nu stiu ce tricouri corespunzatoare. Tot ei au hotarat asta pentru ca de fapt tricourile nu s-au inscris nicaieri sa se poata verifica.

    Toate aceste amenintari si bube cautate in cap au venit dupa concurs. Adica ei au dat startul fara foaie stampilata si a fost bine asa dar ulterior daca comentezi esti descalificat ca nu ai sapca.

    O alta minciuna e ca Patrick ar fi vrut sa concureze in echipamentul NoMad. El a concurat si asa am hotarat impreuna sa concureze cu tricoul echipei actuale pentru ca stiam ca pot aparea astfel de rahaturi. Va impiedicati de culoarea ciorapilor dar "sa inchidem ochii" cum a zis Secretarul Traian la saritul peste garduri in timpul cursei.

    Dar pana la urma ce treaba are echipa NoMad cu un incident clar de cusa in care nu a fost implicata? Discutia este despre incident si ce hotarati si va asumati voi nu despre cine a vazut incidentul. Nu stiu daca ajuta sa deviati discutia.

    Sa te apuci sa si masori timpii scosi in concurs intre cei care au Tymy care a comentat pe facebook si locul 1 iar e penibil. Nu are valoare opinia decat daca esti pe locul 1. Daca esti pe 4 nu ai voie sa vorbesti?
    Supozitia ca Tymy e nemultumit de organizare si vrea sa fie descalificat Grosu sa ajunga pe locul 3 e iar o stupizenie. Ce sa faci cu locul 3 la Nationale? Ce sa faci cu locul 1 cand nu trimiteti la UCI rezultatele si nu se dau puncte.
    Fiecare e liber sa sesizeze nereguli in mod civilizat. Voi gasiti in continuare defecte celor care le sesizeaza.

    Mai jos pun raspunsul mai calm si impaciuitor de pe facebook-ul federatiei.
    Scuze pentru dublarea unor lucruri.

    Dragi reprezentanti ai federatiei care ati scris textul, punctele de mai sus pot fi luate unul cate unul si desfiintate. Inclusiv minutele penalizare pe care le-ati adaugat se pot vedea pe print screenul lui Raul ca nu existau si le-ati facut acum.

    Dar per total noi am venit mai devreme cu cateva zile sa ajutam.
    Tymy, care a facut toate traseele la Cupa Romaniei, a fost disponibil si se putea tine cont de sfaturile lui in special pentru zonele critice. El v-a rugat in fiecare zi sa tineti cont de ele si de regulamentul specific. I s-a raspuns ca nu este nevoie de sfaturi.
    Tot el a propus desfasurarea Nationalelor la Micasasa dar ati refuzat pe motiv ca nu e cazare chiar in localitate dar asa macar aveau ciclistii traseul inainte cu o zi cel putin.
    Ce rost sa ai cazare daca nu ai traseul pentru care sa ajungi inainte?

    Pana la urma toate acestea se puteau trece cu vederea daca nu culminau cu amenintarile venite de la federatie pentru ca am sesizat scurtarea traseului. Amenintari primite de mai multe echipe.

    Faptul ca cel care a scurtat e unul din cei mai buni nu inseamna ca nu se mai aplica regulamentul UCI comunicat chiar de Federatie.

    Atasamentul fata Edi il avem si noi, el facand parte din echipa noastra o perioada. Dar credem ca si pentru el, si pentru cei care-l au ca model e bine sa castige onorabil si cu fair play.

    Ce s-ar intampla daca alti concurenti s-ar apuca sa iasa din traseu si sa mearga pe linia cea mai dreapta spre standuri?
    Ce se va intampla daca data viitoare toti concurentii vor face asta, ca acum, de fata cu spectatorii ca la final sa ia niste minute penaliare ca va calcula cineva cam cat, asa incat sa-si pastreze locul.

    Nu cred ca suntem singurii care considera asa. Intrebati-va si oamenii din organizare, Intrebati concurentii si staful echipelor care au stat in parc degeaba o zi. Intrebati-l si pe Edi, chiar, daca e multumit.
    Faceti un sondaj ca poate nu toti au curajul sa se expuna comunicarii.
    A fost o zi frumoasa si nu ar fi existat aceste probleme daca functiona comisia de ciclocros, daca era putin respect pentru cei care s-au specizat in sportul asta, daca exista comunicare si transparenta, daca in federatie nu se creau zone de decizie inchisa, daca regulamentele si concursurile dezbateau impreuna cu cluburile, daca decidea o comisie si nu reprezentantii federatiei.
    Cu aceste mici schimbari weekendul asta putea fi unul de bucurie ca ne revedem, lucram si concuram impreuna respecandu-ne.

    Facem parte din grupul cluburilor de MTB care a hotarat schimbarea catre noua federatie. Am acceptat chiar ca in echipa de conducere sa nu fim si sa fie reprezentati din echipele adverse avand incredere in fairplayul lor si poate in viitoare transparenta a federatiei.
    Daar nu a fost asa si m-am saturat sa fim vanati pentru tot felul de rahaturi, pentru stampila "obligatorie" care atrage descalificarea dupa concurs. Domnilor, stampila care nu mai exista ca obligativitate din 2015. Exista chiar pedeapsa pentru cei care o impun. Bine ca nu ne cereti inscriere prin Fax.
    Ganditi-va ca ati vrut sa fiti mai buni de batranii federatiei vechi, nu mai rai.

    Sper inca intr-o modernizare a federatiei, transparentizare, in inlocuirea micilor interese care se contureaza tot timpul cu ceva altruism.

    Eu unul voi face tot posibilul să se intample asa iar cand nu mai e cazul ne vom retrage să se alerge linistit peste benzile de marcaj pentru locul 1.

    ps:
    Mi-ar fi placut sa nu fi avut discutiile astea dar poate sunt parte din maturizarea lucrurilor la noi si probabil ca fiecare invatam cate ceva.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma