Categorii: Generale

Shimano are de gând să renunţe la dinţi?

Dacă recentul design pentru butucul silenţios nu te-a convins încă de faptul că Shimano este într-o continuă căutare a perfecţiunii devenind mai uşoară, mai silenţioasa şi mai aerodinamică, poate acest nou concept te va convinge.

Patentul pentru noua foaie de la Shimano spune că renunţarea la jumătate din dinţi oferă nu doar o greutate mai mică, dar şi reduce şansa de schimbări greşite de viteze. În afară de reducerea greutăţii Shimano doreşte să mărească performanţa spunând că un număr mai mic de dinţi poate avea ca rezultat o schimbare mai bună de viteze.

Desigur acestea sunt în acest moment doar nişte schiţe neexistând încă un prototip însă dacă va fi lansat în producţie, Shimano este cunoscută pentru faptul că nu a pus la vânzare niciodată ceva ce nu a testat temeinic. Cu alte cuvinte sigur va funcţiona.

Patentul pentru acest produs menţionează, la capitolul materiale, mai multe metale combinate folosind oţel sau titan pentru partea exterioară a dinţilor, pentru rezistenţă mai mare în timp, în timp ce interiorul foii, spiderul, ar fi fabricat din aluminiu sau carbon. Folosindu-se mai puţini dinţi implicit uzura celor rămaşi va fi mai mare. Aşadar materiale mai rezistente vor trebui să fie folosite.

Această construcţie duală ar oferi piesei o rezistenţă suficientă în timp în special dacă noul sistem va fi folosit la bicicletele de şosea unde nu este nevoie de forţă atât de mare de retenţie a lanţului pe foaie. Pe de altă parte reducerea de greutate şi frecare vor fi evidente. Însă patentul Shimano nu vorbeşte deloc şi de reducerea frecării.

Aparent acest sistem este nou şi demonstrează că bicicletele sunt într-o continuă evoluţie. Însă conceptul nu este nici pe departe o noutate, aşa cum se vede şi în imaginea de mai jos, acesta fiind prezent încă din 1890 pe biciclete de oraş precum această Victoria Ladies Safety, una din primele biciclete cu anvelope pneumatice.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Ce a presupus organizarea Campionatului European de XCO: interviu cu Tudor Oprea

Ne reîntâlnim cu Tudor Oprea, de data aceasta nu în calitate de sportiv, nici de team manager. Tudor se află…

3 zile in urma

Ofertele acestei săptămâni: 13-19 mai 2024

Săptămâna aceasta am primit oferte de la AfiSport și de la BikeFun, pe care le puteți vedea mai jos. AfiSport…

4 zile in urma

Kross Level 2.0: entry-level cu o geometrie evoluată

Cei de la Kross au decis ca noul Level din aluminiu să aibă o geometrie foarte similară cu cea a…

4 zile in urma