Categorii: Generale

Propunere legislativă: viteză maximă de 30 km/h pentru biciclete

Ministerul de Interne a lansat o propunere de modificare a Codului Rutier cu câteva adăugări care implică participanții non-auto la trafic.

Una dintre aceste propuneri este limitarea vitezei legale pentru biciclete la 30 km/h. Mai exact, textul legii va fi completat cu următoarea formulare: „Se interzice conducătorilor de biciclete să circule cu acestea cu o viteză mai mare de 30 km/h”.

Justificarea acestei adăugări este faptul că numărul de accidente în care au fost implicați bicicliștii este în creștere, fiind de 124 în 2020 față de 116 în 2019.

Ce părere aveți? Se justifică această limitare prin acest raționament sau aceasta are doar rolul de a facilita mai mult circulația autovehiculelor în defavoarea celorlalți participanți nemotorizați la trafic? În plus, nu se specifică modul de verificare tehnic a acestei viteze, având în vedere că bicicletele nu au în mod normal un sistem de măsurare a acesteia care să indice biciclistului dacă depășește valoarea legală.

În plus, modificările legislative mai conțin propunerea de sancționare a pietonilor care folosesc telefonul mobil atunci când traversează strada, dar și introducerea numerelor de circulație cu fond verde pentru mașinile electrice, făcându-le mai ușor de identificat în trafic.

Din fericire, proiectul pentru modificarea Codului Rutier nu este încă o realitate, fiind în dezbatere publică până la începutul lunii mai, existând încă șansa de a suferi modificări dacă factorii de influență din lumea ciclismului se vor implica în acest sens.

Poliția Rutieră a transmis că numărul de accidente cu pierderi de vieți omenești a scăzut considerabil în 2020 la 1644 persoane, cu 12% mai puține decât în 2019, dar nu se precizează dacă restricțiile dure de circulație impuse de pandemie au avut sau nu un efect în acest sens.

Textul exact al propunerilor îl găsiți aici.

Foto: Specialized

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

7 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma