La începutul lunii iunie 2018, Asociația Adevărații Veloprieteni a instalat, de-a latul pistei de biciclete de pe Calea Victoriei, București, sistemul MetroCount de monitoraizare a traficului velo. Până acum existau doar estimări aspura numărului de utilizatori ai pistei de biciclete. Din acest motiv și autoritățile erau reticente la construirea de noi piste considerând că numărul de utilizatori este prea mic pentru a justifica o investiție.
Asociația Adevărații Veloprieteni ne-a trimis însă cifrele înregistrărilor făcute de-a lungul unei luni de vară, iar rezultatele sunt fenomenale! Timp de 27 de zile, peste sistemul MetroCount au trecut 59.077 bicicliști, de unde rezultă o medie de 2.188 treceri pe zi. Sistemul știe să facă diferența între biciclete, trotinete sau mașini, așa că informațiile sunt credibile.
„Asta înseamnă că pista este foarte folosită, mai ales că sunt perioade de dimineață și seară cu medii între 200 și 400 de biciclete pe oră”, ne-au transmis reprezentanții asociației. „În weekend traficul este și mai intens, se ajunge la 2.900 de treceri pe zi”, mai adaugă Adevărații Veloprieteni.
Tot potrivită sistemului MetroCount, viteza medie de deplasare a bicicletelor ce parcurg pista de pe Calea Victoriei, este de 20-21 kmh. „Asta înseamnă că pista de 2,2 km se parcurge în medie, în 6 minute. Deci de la Piața Victoriei la Universitate se ajunge în mai puțin de 10 minute”, încheie Mihai Deneș, vicepreședinte al Asociației Adevărații Veloprieteni.
Dacă facem un exercițiu de imaginație și vedem astfel de piste construite peste tot în centrul Bucureștiului și interconectate cu zonele limitrofe, rezidențiale, putem să ne dăm seama cât de mult mai eficient ar funcționa orașul. Asta până când și-ar da seama și majoritatea șoferilor de avantaje și ar trece la bicicletă. Moment în care orașul ar funcționa și mai eficient.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Oare se vor mai construi sau amenaja si in alte zone ale Bucurestiului ( si nu doar) piste pentru ciclisti?
Vreau sa intreb in acest context cand se va repara digul aferent Lacului Morii din Bucuresti? Este o zona superba si foarte potrivita pentru pedalat, insa are multe denivelari care pot provoca accidente groaznice unuia care vine pentru prima data aici si nu este extrem de atent.
Sunt convins ca toate aceste reparatii costa enorm de mult, dar si amenajarea acestui dig a costat si mai mult dar s-a facut.Poate primarul sectorului 6 va citi aceste randuri si va da dispozitie sa se remedieze aceste disfunctionalitati.