Trek sunt cunoscuţi drept unii dintre cei mai mari producători de biciclete de top, de cea mai bună calitate. Aşa că şi-au auto-intitulat noua lor Madone ca fiind „cea mai performantă bicicletă de şosea”, cuvinte mari dar pe care Trek nu le ia în derâdere…
În ultima vreme piaţa bicicletelor aero a crescut foarte mult şi au apărut foarte multe modele, dar pentru Madone să fie aerodinamică e doar o parte a provocării. Pentru a fi cea mai bună, ea trebuie să fie comodă şi performantă în acelaşi timp pentru turele lungi, trebuie să funcţioneze perfect şi să se potrivească aerodinamic cu toate componentele noi de pe piaţă. Lumea e entuziasmată în legătură cu noua Madone, dar se ridică oare ea la standardul de „cea mai bună”? Rămâne de văzut în continuare…
Având la bază fibra de carbon proprietară OCLV, cadrul Madone foloseşte ultimele forme de tub Kammtail Virtual Foil pentru a fi cea mai aerodinamică Madone din istorie. Forma KVF este din ce în ce mai populară pentru că permite producerea de cadre foarte rigide şi în acelaşi timp foarte aerodinamice, păcălind practic curenţii de aer comportându-se ca şi un profil aerodinamic clasic. Cadrul a fost testat aerodinamic şi este printre cele mai rapide de pe piaţă, profilul aerodinamic fiind extins inclusiv până la prinderile pentru roata spate unde cheiţa de prindere este ascunsă de cadru.
Bicicleta foloseşte un ghidon cu pipă integrată, ca şi majoritatea modelelor aero, astfel fiind posibilă ascunderea în interior a tuturor cablurilor şi electronicelor în mod aerodinamic şi integrat cu cadrul. Rutarea internă complet invizibilă a cablurilor continuă direct până la frâne unde acestea sunt ascunse de sistemul articulat Vector Wings. E greu de spus cât de dificilă e înlocuirea cablurilor, dar sistemul arată foarte curat. Pipa este compatibilă cu sistemul Blendr de montare a ciclocomputerelor.
Sistemul de cabluri trece prin Control Center, localizat în partea frontală pe down tube. Dacă se folosesc schimbătoare mecanice, aici se află sistemul de ajustare a tensiunii cablurilor iar dacă se folosesc electronice, aici se va amplasa bateria în interiorul cadrului.
Cadrul foloseşte de asemenea tehnologia IsoSpeed care foloseşte o construcţie dublă tip tub-în-tub. Ideea e că partea internă a cadrului flexează independent de învelişul aerodinamic exterior, astfel că reuşeşte să păstreze un confort sporit fără a afecta aerodinamica. Trek anunţă un confort cu 57,5% mai îmbunătăţit faţă de concurenţă. Sistemul IsoSpeed funcţionează foarte bine pe alte modele, deci acest lucru e posibil.
În spatele seat tube-ului se află două noi sisteme: Micro Adjust pentru tija de şa şi sistemul de tragere centrală pentru frână. Înălţimea şeii se reglează cu două şuruburi fixate în exterior, iar şaua se fixează cu un sigur şurub lateral, înclinaţia acesteia find reglată cu un alt şurub poziţionat în spatele tijei. Sistemul separat de reglare a poziţiei şi unghiului şeii ar trebui să fie simplu de utilizat şi să nu permită acesteia să îşi modifice poziţia la şocuri.
Pentru a păstra sistemul de cabluri complet invizibil, frâna spate foloseşte o tragere centrală, cablul ieşind din spatele cadrului de sub şa. E greu de zis cât de uşor va fi de înlocuit cablul, dar cu siguranţă sistemul este aerodinamic.
Madone va fi disponibilă în două variante de geometrie, H1 – foarte agresivă şi H2 care e mai relaxată şi mai potrivită pentru uz general. Va exista şi un model feminin WSD, precum şi o versiune de top Race Shop limited. Madone va fi disponibilă şi prin sistemul Project One pentru a putea fi configurată după orice specificaţii. Preţurile încep de la 4729.99 $ pentru un frameset H2, 6299.99 $ pentru un model Madone 9.2 complet şi ajung până la 13649.99 $ pentru versiunea de top Race Shop limited.
Informatii preluate de pe www.bikerumour.com