Probabil puțini dintre cei care ne citesc pun valoare pe tipul de lubrifiant utilizat la ungerea transmisiei sau pe tipul de lichid folosit la spălarea bicicletelor. Chiar și așa piața de produse specifice mentenanței bicicletei are destul de mulți actori, multe dintre firmele mari de componente au o linie de produse destul de amplă destinată întreținerii, fiecare din ei se laudându-se cu calitatea produselor dezvoltate. Revistele de specialitate insistă mai puțin pe comparațiile între uleiuri, degresanți sau tipurile de vaselină, iar curiozitatea cititorilor pentru subiectul ăsta nu e foarte pronunțată. Cu toate astea chiar și pe piața internă din România se comercializează o gamă destul de largă de produse destinate lubrifierii și întreținerii bicicletelor. Ultimul producător care a intrat pe piața internă e firma de origine belgiană, Morgan Blue. Chiar dacă puțini pasionați au auzit de simpaticii belgieni de la Morgan Blue, cea mai mare parte din echipele profesioniste din World Tour utilizează exclusiv produsele celor de la Morgan Blue. Și chiar dacă numele la prima privire aduce puțin a corporație cu resurse nelimitate, poate veți fi surprinși să aflați că în spatele Morgan Blue stă o mână de oameni pricepuți care pun pasiunea pentru ceea ce fac pe primul loc. Mai modești din fire, nu veți vedea reclamele celor de la Morgan Blue vopsite la dimensiuni mare pe locuri vizibile de pe echipamentele cicliștilor profesioniști, firma belgiană bazându-se preponderent pe reclama făcut direct prin calitatea produselor.
Povestea Morgan Blue a început în anii 90 atunci când belgianul Kurt Tembuyser se ocupa de vânzarea unor uleiuri destinate industriei de automotive, exportând produsul sub denumirea de Morgan Oils în principal spre piețile din Rusia și Polonia. Într-o zi totul avea să se schimbe atunci când unul dintre mecanicii echipe Lotto pe nume Nick, l-a contactat pe Kurt deoarece era nemulțumit de performanța produselor pe care le avea la dispoziție. Binevoitor, Kurt l-a invitat la un grătar pe Nick și împreună au început să amestece lichide și chimicale într-o seară călduroasă de vară. Spre finalul serii cei doi au conceput două produse diferite pe care Nick avea să le testeze pe bicicletele echipei Lotto.
La două săptămâni de la acel moment, Nick s-a întors la Kurt și i-a pus pe masă una dintre sticluțele cu uleiurile amestecat în acea seară. “Ăsta e produsul de care avem nevoie. Vrem mai mult și vom plăti pentru el”, a exclamat Nick. Din nefericire pentru cei doi, Kurt se îmbătase rău de tot în seara conceperii uleiurilor așa că la două săptămâni după acel moment, acesta nu-și mai aducea aminte compoziția câștigătoare. Pentru a rezolva problema din scurt, cei doi au reiterat povestea cu grătarul doar că de data asta fără alcool. În câteva minute Kurt și-a amintit ce anume pusese în compoziția uleiului și problema era ca rezolvată. După numai câteva săptâmâni mecanicii de la echipa franceză Casino au aflat de uleiurile speciale ale lui Kurt și l-au contactat. Din acel moment Kurt și-a îndreptat privirea exclusiv spre produsele destinate ciclismului și a renunțat la vânzarea uleiurilor pentru industria de automotive. Folosindu-se de o mică firmă din domeniul farmaceutic situată în apropierea casei, Kurt a reușit să facă rost de un număr suficient de mare de recipiente pentru a-și vinde produsul.
La câțiva ani distanța cererea magazinelor de biciclete pentru produse de curățare l-a îndemnat pe Kurt să creeze diferite soluții destinate îndepărtării mizeriei de pe componentele bicicletelor. Deoarece culoarea acestora era albastră, toată lumea cerea produsul acela albastru de la Morgan. Așa a luat naștere denumirea de Morgan Blue, Morgan fiind prenumele fiului unui apropiat de-a lui Kurt.
În prezent compania are un sediu propriu-zis, dar cu toate astea sentimentul că te afli în vechea hală din curtea lui Kurt a rămas aproape nealterat. O serie de mașinării destinate facilitării producției și umplerii recipientelor au înlocuit o parte însemnată din munca depusă de angajații firmei. Chiar și așa un panou de baschet lipit pe una dintre etajerele din hală te face să înțelegi că aici lucrează un grup de prieteni relaxați.
Cu o poveste unică derulată sub umbrela pasiunii, Morgan Blue e unul dintre brandurile în expansiune și care pe viitor s-ar putea să devină liderul de piață pe nișa produselor de lubrifiere și curățare. Dincolo de cele 10 echipe de World Tour care folosesc produsele Morgan Blue, firma e formată dintr-o mână de oameni simpatici și cu caractere pe măsură a căror produse sunt deja renumite în lumea ciclismului profesionist, urmând să devină mult mai cunoscute în lumea pasionaților de rând.
În România produsele Morgan Blue sunt importate și comercializate din această toamnă de Monbike (www.monbike.ro), putând fi găsite deja și pe rafturile celor de la Bike44 din Cluj!
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…