Trebuie să recunosc că prima dată când am văzut noua furcă Ocho, în urmă cu doi ani, am rămas destul de impresionat. Ca fost posesor de Lefty, cu greu pot să mai duc glumele care se învârt în jurul furcii mono-braț, din simplul motiv că este atât de bine construită încât chiar nu are nevoie de un al doilea.
La Ocho, design-ul modificat cât și construcția mi-au plăcut mult, iar acum cei de la Cannondale ne informează că au lansat versiunea cu o cursă mărită, de 120mm (sau 110mm), versiunea inițială având o cursă de 100mm și fiind dedicată bicicletelor de Cross Country. Cu noua versiune, se poate spune că s-a făcut saltul la XC-ul mai agresiv sau la All-Mountain.
Furca este acum mai rigidă, tulizând pereți mai groși și desigur, carbonul, ca material de bază. Este disponibilă doar pentru roată de 29 de inch, folosește rulmenți pe ace, are Lock-out disponibil (pe ghidon, dacă se dorește), folosește un cartuș IFP (Independent Floating Piston), are un offset de 50mm și poate găzdui un disc cu un diametru între 160 și 203mm. Butucul utilizat este un Lefty 60. De menționat că prețul este totuși mare, de 1.599 de euro, iar greutatea mică, așa cum era de așteptat: 1.550 de grame. Aproximativ 1 euro/gram.
Furca din imagine este montată pe un Cannondale Scalpel Carbon SE LTD, oferit pentru 8.399 de euro și fiind echipată cu o transmisie Sram X01 Eagle 1×12, un amortizor RockShox SID Ultimate, anvelope Maxxis Ardent Race/Recond Race în formatul 29×2.40/2.35 și frâne Sram Level TLM cu discuri de 180/160mm.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…