Continental RaceKing, 26 de inch, pentru bicicletă de street

Poate părea destul de surprinzătoare această alegere, însă nu a fost una ușoară din mai multe motive: ca să mai scad din greutatea bicicletei mele de street aveam nevoie de un de roți mai ușoare. Astfel, am căutat un set de jante tubeless și anvelope tubeless. O chestiune simplă dacă ai roți de 27.5 sau 29 de inch, dar dacă vrei mărimea 26, atunci lucrurile se complică puțin, căci marfa este extrem de puțină. Cu greu am găsit un set de jante de 26 tubeless, una DT Swiss, cealaltă DMR și apoi a trebuit să caut anvelopele.

Singurele care corespundeau cerințelor, dată fiind disponibilitatea tuturor variantelor, au fost Continental Race King. Și ele tubeless, pliabile și în diametrul necesar de 26 de inch. Desigur, mulți s-ar fi orientat în mod natural către Maxxis Holy Roller, dar mi-a fost imposibil să găsesc o astfel de anvelopă în format tubeless. Apoi mi-am amintit că Race King-urile au o viteză extrem de mare de rulare (nu mai mersesem cu ele de vreo 7-8 ani) și sunt cu mult mai ușoare, cântărind aproximativ 570 de grame/bucata, așadar din start un câștig de 200 de grame per anvelopă față de Maxxis. Am renunțat apoi la camere și am folosit ceva lichid de pană, dar într-o cantitate neglijabilă. Chiar și așa, anvelopele s-au lipit foarte bine de jantă și nici n-am avut pierderi. Prin urmare, cu anvelope și cu înlocuirea jantelor, am câștigat undeva la 500 de grame, o valoare deloc de neglijat atunci când sari cu bicicleta și ai peste 40 de ani. Îți menajezi spatele cum se cuvine.

Revenind la anvelopele Race King, aceastea au lățimea de 2.2 (măsurat undeva la 2.145 – pe jantă de 30) și e drept că bicicleta pare astfel mai schiloadă căci o anvelopă cu balonaj mai mare o face să pară mai robustă, dar din punct de vedere al performanțelor nu am avut nimic de comentat. Chiar și la scurtele sesiuni de trial, crampoanele poziționate aparent într-o logică (haotică) au oferit aderența necesară când m-am fixat cu roata de spate de niște borduri. Pe de altă parte, am rulat la o presiune de 2.0 bar și chiar dacă anvelopa s-a lăsat un pic la șocurile puternice, aceasta nu a pierdut deloc lichid și nici aer. O anvelopă mai lată ar fi atenuat din șocuri mai bine, însă nu mă pot plânge nici că acestea ar fi prea incomode.

Cu un preț de achiziție de 180 de lei/bucată nici nu sunt neapărat scumpe, mai ales că-s un produs greu de găsit (26, pliabil, tubeless). Iar cu ajutorul lor am rezolvat problema greutății în exces și alături de alte modificări, am reușit să scad aproape 1 kg per total.

Importator: Sprint Bike
Preț: 180 lei/bucata

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma