Până acum, toate modelele de all-mountain şi enduro Collosus de la Polygon au fost de carbon cu echipare high-end. Acum, au scos şi un model mai ieftin, Collosus N6. Acesta are aceiaşi cursă de 160 mm şi furcă spate de carbon, dar cu partea din faţă a cadrului cu un design nou, din aluminiu.
Seria T, cu cursă de 140 mm, care foloseşte acelaşi tip de suspensie, va primi de asemenea un model T6 cu cadru de aluminiu. Ambele vor veni echipate cu componente SLX şi roţi Mavic Crossride.
Zona masivă şi groasă de la îmbinarea headtube-ului va face faţa foarte rigidă.
Suspensia de tip floating are un triunghi spate rigid şi izolează bine forţa de la pedalat şi frânare. Peste tot sunt folosiţi rulmenţi tip Enduro.
Mici detalii grafice le fac să arate mai bine decât o vopsea simplă, în plus se pot adăuga culori (portocaliu, roşu, galben sau roz) ca şi opţiuni pentru modelele de carbon N şi T.
Modelul şi cadrul N9 rămân neschimbate dar vin acum cu transmisie XTR 1×11 în echiparea de top.
Collosus DH8 şi DH9 (din imagine) vor înlocui modelele curente, ceea ce va face să rămână doar două modele de downhill, ambele cu roţi de 27.5 şi cu cursă de 200 mm. Ambele folosesc acelaşi cadru, care are partea din faţă din aluminiu şi triunghiul din spate de carbon.
Forma tuburilor este adaptată să se potrivească mai bine cu noul spate din carbon şi a fost şi uşurată puţin.
Rutarea internă a cablurilor începe printr-un port din headtube, ţinând cablurile departe de braţele furcii.
Platforma suspensiei floating este îmbunătăţită cu braţe mai subţiri şi mai uşpare. Pivoţii sunt în aceiaşi poziţie, dar forma va permite un acces mai uşor la amortizor pentru reglaje iar triunghiul spate ar trebui să fie mai rigid decât modelul vechi.
Punctele de pivotare au fost făcute cât mai late posibil pentru a îmbunătăţi rigiditatea laterală şi pentru a permite o funcţionare cât mai fină a amortizorului.
Firma crede în performanţa oferită de aluminiu şi de faptul că acesta prezintă mai multă siguranţă pentru utilizatori în discipline ca DH-ul. Dar noul spate din carbon oferă performanţe superioare fiind mai uşor şi mai rigid. Bicicleta este aici într-o formă nefinalizată, aşa că nu se ştie încă greutatea oficială, dar efectul general este o reducere a acesteia în partea din spate pentru a mări reactivitatea suspensiei.
Trecerea la carbon a însemnat şi o reproiectare a dropouts-urilor, acum fiind folosit un ax de 12×157 care permite mutarea centrului roţii la 435, 440 şi 445 mm.
Modelul de top DH9 primeşte suspensie Fox, pipă şi ghidon Kore, echipare Shimano Saint şi roţi E-thirteen. DH8 primeşte Rockshox, Zee, Kore şi butuci Novatec cu jante Spank Spike.
Oferta cuprinde acum patru mărimi diferite de cadru: 15, 16, 17.5 şi 19 inch, cu furca spate mai scurtă pentru mărimile mai mici.