Radarul Garmin Varia primește noi opțiuni pentru cicliștii ce doresc să crească siguranța pe șosea cu ajutorul alertelor despre mașinile ce vin din spate. Vechiul model RTL510 funcționează excelent, îl folosim de 2 ani și personal eu nu plec nicaieri pe șosea fără el. Noul model nu mai necesită un computer cu GPS compatibil sau unitatea specială Varia pentru a fi folosit – orice telefon mobil poate acum să afișeze alertele primite prin Bluetooth. În plus, modelul RTL515 primește funcționalități noi, iar pe lângă acesta a apărut modelul nou RVR315 la un preț mai bun, dar fără lumină integrată.
Ideea din spatele radarului Garmin Varia e simplă: să alerteze cicliștii depre mașinile ce vin cu viteză din spate folosind un afișaj pe ghidon, pentru a nu fi nevoie să întorci privirea. La prima vedere pare o tehnologie în plus, putând fi înlocuită cu o simplă oglindă sau o rotire a capului. Dar pentru cicliștii ce merg mult timp singuri sau se antrenează pe șosea la intensitate mare, funcționalitatea Varia e extrem de utilă.
Până acum însă, pe lângă prețul destul de mare de 200 Euro a unității Varia RTL510, era nevoie și de un display în valoare de aproape 100 Euro sau de un computer Garmin sau alt computer compatibil ANT+ și Varia Radar, toate destul de scumpe.
Acum e disponibilă aplicația Varia App pentru iOS și Android, noul Varia Radar putând fi conectat direct cu telefonul mobil pentru a afișa alertele.
Alertele de proximitate sunt codate cu culori: verde înseamnă liber, galben înseamnă că se apropie o mașină iar roșu că o mașină se apropie cu viteză mare.
Mai mult, Varia Radar comunică acum cu aplicații de la terți pe mobil, cum ar fi Ride with GPS, ceea ce înseamnă că alertele despre mașini pot să apară peste harta sau afișajul folosit în mod curent.
Noul RTL515 arată practic neschimbat față de versiunea anterioară RTL510, radarul fiind integrat într-o lampă foarte puternică pentru spate. În interior însă există câteva îmbunătățiri, cea mai importantă fiind posibilitatea de a comunica cu mai multe dispozitive prin BTLE pe lângă ANT+.
Puterea luminii e identică, de 65 lumeni în modul intermitent de zi, vizibilă de la 1600 m, 29 lumeni în modul de noapte și 20 lumeni în modul continuu. Modul intermitent de zi are acum o autonomie de 16 h, cele de noapte și continuu având autonomia de 6 h. Noul Varia a primit un mod de funcționare pentru pluton, cu o lumină continuă de doar 8 lumeni, pentru a nu deranja cicliștii când se merge în grup, autonomia fiind de 8 ore. Radarul funcționează atâta timp cât merge și lumina.
Noul radar are aceleași dimensiuni, de 99x40x20 mm și o greutate de 71 g, prețul fiind identic cu cel din generația anterioară: 964 lei.
O noutate completă e modelul mai ieftin Varia RVR315. Acesta include doar radarul, fără lumină, având aceiași conectivitate BTLE și ANT+, compatibil cu aceleași opțiuni multiple de afișaj.
Modelul doar cu radar RVR315 e mai mic și mai ușor: 72x40x20 mm și 51 g, dar are o autonomie de doar 7 ore.
Cu un preț mai mic, de doar 723 lei și fără să fie nevoie de un afișaj dedicat, noul Varia RVR315 poate să aducă noi utilizatori dintre cicliștii ce se antrenează prin traficul auto.
Ambele modele noi Varia se atașează cu prinderea standard Garmin cu rotire 1/4 de tură și oferă alerte vizibile, cu vibrație și sonore când sunt împerecheate cu afișajele Garmin compatibile sau cu aplicațiile de mobil, avertizând despre până la 8 vehiucle ce vin de la 140 m din spate. Dispozitivul e deja disponibil la distribuitorii Garmin.
Datele celor două concursuri de mtb-maraton marca BikeXpert au fost recent anunțate. Astfel, primul va fi Maratonul Vinului MARVIN pe…
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…