Fox au anunțat noua furcă Float 36 2018

Imediat după ce RockShox au anunțat noile Pike, Lyrik, Yari și Revelation, Fox e gata să anunțe oficial lansarea modelului 36 Float 2018. Aceasta va fi prezentată oficial la Sea Otter în California zilele acestea, dar există deja informații despre ce e nou.

Pentru început, a fost schimbată camera de aer Float EVOL. La fel cu cei de la RockShox, Fox au implementat în furcă tehnologiile din amortizoarele spate. Camera negativă de aer este mult mai mare și ajută la sensibilitatea suspensiei pe prima 25% din cursă. Mai mult decât atât, tehnologia va fi implementată pe toate modelele 2018 de la Fox: 32, 34, 36 și 40!C

Caracteristicile 2018 Fox 36 Float EVOL

  • furcă de enduro cu cursă lungă
  • brațe de 36 mm cu înveliș Kashima pe modelele Factory Series
  • Noua suspensie pe aer Float EVOL cu camera negativă mărită
  • modele pe 26 cu cursa de 100, 160 sau 180 mm
  • modele pe 27.5 cu cursa de 150, 160 sau 170 mm
  • modele pe 29 cu cursa de 150 sau 160 mm
  • anveolpa maximă: 2.5
  • modelele pentru 29 sunt compatibile și cu anvelope 27.5×3.0
  • amortizoarele folosesc tratament pe bază de PTFE (doar FIT4 și FIT HSC/LSC)
  • amortizoare disponibile: FIT HSC/LSC, FIT4 sau FIT GRIP
  • Dropoutuei: 110x15mm, 100x15mm sau 15/20mm
  • Steerer: 1.5” tapered sau 1-1/8” (doar pentru 26), din aluminiu
  • eixstă versiune specială pt. eMTB
  • Greutatea anunțată: 1.99kg / 4.4lbs (modelul 27.5 Boost)

După cum am mai menționat, marea modificare la noul 36 este suspensia pe aer EVOL. Aceasta va folosi același sistem de distanțiere ca la modelul 34 anterior pentru a stabili cursa.

În filmul de mai jos se explică funcționarea noii suspensii.

Noua configurație a suspensiei EVOL ar trebui să o facă mai suplă. Modificarea poziției portului de transfer al aerului între camera pozitivă și cea negativă, mărind-o pe ultima, face ca forța exercitată împotriva presiunii din camera pozitivă să fie mai mare la începutul cursei și să declanșeze mai ușor funcționarea suspensiei pe prima parte a cursei. Este de așteptat ca funcționarea să fie îmbunătățită și pe mijlocul cursei.

Fox a adăugat și un tabel cu indicații pentru presiune pe brațul furcii, tabel ce se va regăsi cu valorile corespunzătoare și pe modelele 32, 34 și 40.

Au fost îmbunătățite și amortizoarele, deși este vorba de mici modificări fără a se schimba design-ul general: FIT GRIP disponibil doar OEM, FIT 4 și FIT HSC/LSC din imaginea de mai sus. Pentru FIT 4 și FIT HSC/LSC este folosit un noul ulei cu PTFE (Teflon) care ar trebui să îmbunătățească compresia și revenirea. Ambele sisteme permit reglarea separată a revenirii la viteză mare și mică.

În rest șasiul rămâne nemodificat. Sunt disponibile toate trei versiunile de roți, 26, 27.5 și 29, fiind disponibilă și o versiune 831 cu cursa de 100 mm pentru dirt jump și slopestyle. Anvelopa maximă acceptată este de 2.5, în modelul de 29 fiind posibilă montarea unei anvelope 27.5×3.0.

Există de asemenea trei opțiuni disponibile de ax: Boost 110×15 mm, normal 100×15 mm și 20 mm. Toate modelele au gât tapered de 1.5 inch cu excepția celor de 26 care sunt disponibile și cu gât drept de 1 1/8.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații preluate de pe singletrackworld.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma