Categorii: CursiereNoutati

Focus Cayo pierde din greutate, dar nu și din confort

Cayo a fost, în 2005, primul cadru de carbon dezvoltat integral de marca germană Focus. O vreme, s-a aflat în postura de vârf de lance al companiei, servind de-a lungul anilor echipe precum Milram, Acqua e Sapone sau Katusha, însă compania a ales o altă soartă pentru acest model. Izalco Max a devenit cea mai performantă cursieră a nemților între timp, dar Cayo nu a rămas pe dinafară întrupând acum propria viziune a Focus asupra cursierelor de anduranță, dar cu ceva în plus.

Cel mai important aspect al celei de-a doua iterații a Cayo îl reprezintă greutatea, Focus subliniind că acest cadru mid-level cântărește sub 900 de grame. Ca să păstrăm spiritul preciziei, varianta pentru frâne pe disc a acestuia cântărește 880 de grame (cifră medie a greutății celor 5 mărimi de cadre disponibile), pe când cea pentru frâne pe jantă 860 de grame.

După cum era de așteptat, frânele pe disc își fac apariția în peisaj, pe lângă cele pe jantă, dimensiunea rotoarelor fiind de 160mm. Totodată, ambele versiuni de cadre sunt compatibile cu sistemele electronice și mecanice de schimbare a vitezei, în amândouă situațiile, cablurile trecând prin cadru, grație tehnologiei CRP (Cable Routing Plate).

În cazul noului Cayo, pregătit să figureze în gama din 2015, Focus s-a concentrat pe a oferi cel mai bun raport calitate-preț, căci Izalco Max rămâne cea mai performantă cursieră în termeni absoluți. Producătorul nu a folosit cel mai performant carbon, în schimb concentrându-se pe geometria cadrului și dimensiunile și formele țevilor pentru a atinge o greutate și rigiditate de vârf în clasa din care face parte această bicicletă. Practic, Cayo Evo se adresează sportivilor recreaționali, care nu se dau în vânt după o sportivitate prea mare, ci apreciază un grad de confort mai ridicat, producătorul afirmând că prețul va fi unul mai accesibil, fără a da însă vreo cifră în acest sens.

Cayo împrumută ceva din tehnologia Izalco Max, mai precis anumite aspecte ale furcii prezente pe respectivul modelul, realizată dintr-o singură bucată, cu fibrele de carbon formând un șir neîntrerupt de la vârful gâtului furcii, până la urechile de prindere a roților. Pentru Cayo Evo, construcția internă a furcii, care cântărește 380 de grame (350gr. pentru frâne pe jantă), a fost modificată astfel încât să facă față sarcinilor generate de frânele pe disc, dar și pentru a asigura confortul mai ridicat pe care Focus îl pretinde.

Focus Cayo va avea nu mai puțin de 8 versiuni, dintre care două cu frâne pe disc. Vârful de gamă va fi Cayo 1.0, echipat cu setul Shimano Dura-Ace, singura versiune cu set electronic fiind Cayo 2.0 (Ultegra Di2), pe când echipare semnată SRAM vor avea Cayo 4.0 (SRAM Force) și Cayo 4.0 Disc (SRAM Rival).

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma