Rock Shox au anunțat astăzi lansarea lui Flight Attendant și dacă prin prisma denumirii ar putea suna ca un sistem care-ți contorizează poate orele în timp ce zbori de pe o rampă pe alta, acesta este de fapt o piesă electronică ceva mai avansată: setează suspensia în timp ce te dai. La fel de important, cu ajutorul senzorilor, acesta setează automat circuitul pe Open (deblocat), Pedal sau Lock (blocat), atât pentru furcă cât și pentru amortizor.
Primește informații de la rider, teren și poziția suspensiei la fiecare 5 milisecunde (tradus – înseamnă de 200 de ori pe secundă), reușind astfel să ajusteze setarea ideală în acel moment. În plus de asta, este wireless și se conectează la aceeași baterie care alimentează și schimbătoarele wireless Sram (asta dacă ai unul montat pe bicicletă). Pentru început, acest sistem va fi disponibil doar ca produs OEM, pe bicicletele de top de la Canyon, Specialized, YT și Trek.
Bias Control, o aplicație pe care o instalezi pe Smartphone, îți permite să controlezi toate aceste informații. Poți ajusta algoritmul ca sistemul să funcționeze mai mult spre modul Open, spre modeul Lock sau să rămână neutru. De reținut, este că aceste setări nu afectează compresia pe Low Speed sau viteza de revenire (rebound-ul), care rămân în continuare controlabile pe modul manual.
În fond, prima și cea mai bună veste, este aceea că scapi de încă o comandă în plus pe ghidon, mai precis cea de Lock-out. Și mai scapi și de cămașa cablului (sau conductă, dacă e hidraulică). Împreună cu un schimbător wireless, scapi și de cămașa cablului schimbătorului. Iar astfel rămâi doar cu cele două conducte de frână, până în ziua în care vom vedea că frânele wireless au devenit și ele realitate.
Senzorii care înregisterază toate aceste date se află fie în furcă și în amortizor (care măsoară forțele G și înclinația terenului) alăuturi de un altul, care se află în angrenaj și care măsoară dacă rider-ul dă la pedale sau doar lasă bicicleta să ruleze. Acesta nu măsoară puterea de pedalat.
Sistemul va fi disponibil pentru furcile Pike, Lyrik și ZEB sau pentru cartușul Debon Air+. De menționat, că toate acestea vor avea și valve pentru eliberarea presiunii din brațele inferioare, care poate crește după o coborâre lungă sau după diferențe mari de elevație.
Totodată, furcile Pike și Lyrik primesc cu această ocazie și un nou design, mai agresiv, mai ales în preajma potcoavei care unește cele două brațe inferioare, acestea fiind cu acest refresh de design și mai ușoare. În ceea ce privește amortizorul, doar RockShox Super Deluxe Ultimate va beneficia de Flight Attendant și la fel ca toate celelalte 3 furci, va primi o cameră negativă de aer mai mare.
Noul sistem va fi disponibil doar cu brațele Sram XX1 și Sram X01, cu standardul DUB, exceptându-le pe cele de downhill (DUB 83). Acestea sunt compatibile cu foi de 30, 32, 34 sau 36 de dinți, cu chainline de 52 sau 55mm și cu lungimi de braț de 165, 170 sau 175mm.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…