Categorii: Evenimente

„Petiţia” online pentru demolarea pistei de pe Calea Victoriei susţine păstrarea ei

Recent o publicaţie online al cărui nume nu ni-l mai amintim, a demarat o acţiune „unică” prin care pretindea că reprezintă vocea şoferilor din Bucureşti care nu ar fi de acord cu noua pistă de biciclete construită pe Calea Victoriei. Pista, de altfel de o calitate incomparabil mai bună faţă de ce s-a mai construit până acum în capitală, foloseşte o bandă întreagă de circulaţie, traficul motorizat dispunând acum de o bandă în minus.

Iniţiativa publicaţiei a stârnit un adevărat seism în comunităţile bicicliştilor din Bucureşti care, de bună credinţă fiind, au dat crezare respectivului articol şi „petiţiei” online, complet inutilă, prin care cetăţenii erau invitaţi să voteze dacă sunt de acord sau nu cu demolarea pistei. Astfel mii de oameni au început să ofere gratuit trafic acestui website unii cu gândul că îşi vor recăpăta banda de circulaţie pentru maşina din dotare, alţii sperând că acest puţin pe care îl avem să nu dispară.

Aşa cum spuneam petiţia este inutilă pentru că nu va ţine cont de ea nicio autoritate publică. Totuşi ţinem să mulţumim respectivului website pentru că demersul lor ne-a ajutat să vedem cât de uniţi suntem. Practic sondajul lor de opinie a fost cât se poate de grăitor până la ora redactării acestui articol, peste 3200 de persoane exprimându-şi votul din care peste 70% împotriva desfiinţării pistei.

Două din motivele pentru care respectivul website susţinea demolarea pistei erau că aceasta este mai mult goală, nu este folosită de biciclişti suficient, în special iarna, şi că pista nu face parte dintr-o reţea. La asemenea argumente nu prea ai cu ce contraargumente să vii, este drept. Practic în aceeaşi idee nu poţi spune că şi Transalpina sau Transfăgărăşanul ar trebui, de asemenea, demolate pentru ca iarna nu sunt folosite, aşa cum ironic scrie şi Iulian Ene, unul din administratorii grupului de biciclişti Adevăraţii VeloPrieteni, pe blogul său,. Cât priveşte faptul că pista nu face parte dintr-o reţea, ei bine ne bucurăm de faptul că acesta este începutul. Din câte am observat, chiar şi în vestul Europei, o întreagă reţea de piste pentru biciclete nu poate să apară peste noapte. Se începe de undeva şi se continuă apoi în toate direcţiile. Cam la fel se pare că se va întâmpla şi cu pista de pe Calea Victoriei care acum este „singurică” şi pare că merge „de nicăieri către niciunde” ca să folosim o expresie frumoasă de pe website-ul cu pricina.

De partea cealaltă a baricadei bicicliştii nu au stat cu mâinile în sân sau cu bicicletele in casă. Au ieşit la plimbare fără să facă prea mult efort şi au demonstrat că se poate pedala pe această pistă, cât şi pe oriunde în altă parte în Bucureşti, şi iarna. De bine de rău noua pistă de pe Calea Victoriei nu mai era plină de zăpadă curăţată de pe trotuare şi de pe carosabil, însă nu pentru că a fost luată ci pentru că s-a topit singură. Aşa că a putut fi utilizată. Bicicliştii solidari au organizat zilele acestea o serie de evenimente la care s-au strâns câteva sute de participanţi pentru a demonstra că pista este folositoare şi va fi şi mai bună când va face parte din reţeaua de transport alternativ a Bucureştiului.

height=350

Iulian Ene, de la Adevăraţii VeloPrieteni, ne transmite că astăzi va mai avea loc un marş al bicicliştilor. Acţiunea grupului face parte din seria de evenimente „Dacă este Marţi…sunt 3 Ceasuri Bune…de Biciclit pe Calea Victoriei”. Întâlnirea are loc în Parcul Izvor la ora 19, iar toţi cei prezenţi vor pleca pe străzile oraşului, respectând regulile de circulaţie, pentru a pedala din nou pe pista de pe Calea Victoriei şi demonstra, dacă chiar era nevoie, că traseul este deja util pentru cei care doresc să ajungă mai repede la destinaţie, să contribuie la decongestionarea traficului auto în Bucureşti, să contribuie la micşorarea nivelului poluării şi, în primul rând, să contribuie la imprimarea zâmbetul care apare inevitabil atunci când te urci pe bicicletă şi începi a învârti la pedalele.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma