Recent o publicaţie online al cărui nume nu ni-l mai amintim, a demarat o acţiune „unică” prin care pretindea că reprezintă vocea şoferilor din Bucureşti care nu ar fi de acord cu noua pistă de biciclete construită pe Calea Victoriei. Pista, de altfel de o calitate incomparabil mai bună faţă de ce s-a mai construit până acum în capitală, foloseşte o bandă întreagă de circulaţie, traficul motorizat dispunând acum de o bandă în minus.
Iniţiativa publicaţiei a stârnit un adevărat seism în comunităţile bicicliştilor din Bucureşti care, de bună credinţă fiind, au dat crezare respectivului articol şi „petiţiei” online, complet inutilă, prin care cetăţenii erau invitaţi să voteze dacă sunt de acord sau nu cu demolarea pistei. Astfel mii de oameni au început să ofere gratuit trafic acestui website unii cu gândul că îşi vor recăpăta banda de circulaţie pentru maşina din dotare, alţii sperând că acest puţin pe care îl avem să nu dispară.
Aşa cum spuneam petiţia este inutilă pentru că nu va ţine cont de ea nicio autoritate publică. Totuşi ţinem să mulţumim respectivului website pentru că demersul lor ne-a ajutat să vedem cât de uniţi suntem. Practic sondajul lor de opinie a fost cât se poate de grăitor până la ora redactării acestui articol, peste 3200 de persoane exprimându-şi votul din care peste 70% împotriva desfiinţării pistei.
Două din motivele pentru care respectivul website susţinea demolarea pistei erau că aceasta este mai mult goală, nu este folosită de biciclişti suficient, în special iarna, şi că pista nu face parte dintr-o reţea. La asemenea argumente nu prea ai cu ce contraargumente să vii, este drept. Practic în aceeaşi idee nu poţi spune că şi Transalpina sau Transfăgărăşanul ar trebui, de asemenea, demolate pentru ca iarna nu sunt folosite, aşa cum ironic scrie şi Iulian Ene, unul din administratorii grupului de biciclişti Adevăraţii VeloPrieteni, pe blogul său,. Cât priveşte faptul că pista nu face parte dintr-o reţea, ei bine ne bucurăm de faptul că acesta este începutul. Din câte am observat, chiar şi în vestul Europei, o întreagă reţea de piste pentru biciclete nu poate să apară peste noapte. Se începe de undeva şi se continuă apoi în toate direcţiile. Cam la fel se pare că se va întâmpla şi cu pista de pe Calea Victoriei care acum este „singurică” şi pare că merge „de nicăieri către niciunde” ca să folosim o expresie frumoasă de pe website-ul cu pricina.
De partea cealaltă a baricadei bicicliştii nu au stat cu mâinile în sân sau cu bicicletele in casă. Au ieşit la plimbare fără să facă prea mult efort şi au demonstrat că se poate pedala pe această pistă, cât şi pe oriunde în altă parte în Bucureşti, şi iarna. De bine de rău noua pistă de pe Calea Victoriei nu mai era plină de zăpadă curăţată de pe trotuare şi de pe carosabil, însă nu pentru că a fost luată ci pentru că s-a topit singură. Aşa că a putut fi utilizată. Bicicliştii solidari au organizat zilele acestea o serie de evenimente la care s-au strâns câteva sute de participanţi pentru a demonstra că pista este folositoare şi va fi şi mai bună când va face parte din reţeaua de transport alternativ a Bucureştiului.
height=350Iulian Ene, de la Adevăraţii VeloPrieteni, ne transmite că astăzi va mai avea loc un marş al bicicliştilor. Acţiunea grupului face parte din seria de evenimente „Dacă este Marţi…sunt 3 Ceasuri Bune…de Biciclit pe Calea Victoriei”. Întâlnirea are loc în Parcul Izvor la ora 19, iar toţi cei prezenţi vor pleca pe străzile oraşului, respectând regulile de circulaţie, pentru a pedala din nou pe pista de pe Calea Victoriei şi demonstra, dacă chiar era nevoie, că traseul este deja util pentru cei care doresc să ajungă mai repede la destinaţie, să contribuie la decongestionarea traficului auto în Bucureşti, să contribuie la micşorarea nivelului poluării şi, în primul rând, să contribuie la imprimarea zâmbetul care apare inevitabil atunci când te urci pe bicicletă şi începi a învârti la pedalele.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…