Prima Evadare este maratonul de ciclism offroad cu cea mai mare participare din Estul Europei. Această reputaţie nu a venit uşor ci a fost clădită cu multă muncă din partea echipei organizatorice, Clubul NoMad Multisport, de-a lungul a nu mai puţin de 7 ediţii. Notorietatea concursului a fost susţinută de entuziasmul organizatorilor care doresc în fiecare an să vină cu ceva nou.
Cum traseul de concurs este, mai mult sau mai puţin, bătut în cuie şi cum provocările nu sunt chiar atât de mari precum cele întâlnite la un concurs cu traseu alpin, Prima Evadare a trebuit să se reinventeze aproape la fiecare ediţie prin activităţile suplimentare pe care le oferă participanţilor, în plus faţă de traseu şi concursul în sine.
Pentru ediţia a 8a din 2016 NoMad Multisport a lucrat neobosit la amenajarea traseului. Este cunoscut faptul că traseul de concurs cu o lungime de 55 km, între Bucureşti şi Snagov, este predispus noroiului în cazul în care plouă. Se pare că şi anul acesta vom avea parte de o ediţie mai umedă.
Spuneam la început că Prima Evadare nu oferă participanţilor provocări deosebite însă există, evident, excepţia situaţiei în care plouă. Majoritatea dintre noi nu apreciază o plimbare pe bicicletă pe ploaie şi cu atât mai puţin un concurs pe ploaie. Însă ar trebui să vedem mai departe de confortul propriu şi să fim conştienţi că la un concurs funcţionezi „obligatoriu” în afara zonei de confort. Un concurs pe ploaie poate deveni o adevărată aventură şi un test pentru tine şi bicicleta ta. Aşadar nu lăsa nişte stropi de ploaie sa-ţi strice distracţia.
Colegul nostru de redacţie, Horaţiu Câmpian, a spus că nici nu se gândeşte să participe decât dacă condiţiile de concurs sunt dificile, a se citi „cât mai mult noroi”. De ce acest lucru? Pentru puţină sare şi piper în rutina concursurilor de ciclism. În plus, dacă nu ai încă suficientă experienţă la concursurile desfăşurate pe ploaie şi noroi, citeşte articolul scris de colegul nostru de redacţie Robert Dobai, unde oferă mai multe sfaturi despre cum să pedalezi în condiţii dificile.
Pentru 2016 NoMad Multisport, anticipând prognoza meteo nefavorabilă, a scos pe traseu artileria grea. A folosit o serie de motopompe pentru a asana efectiv porţiunile din traseu predispuse a fi inundate. Ca fapt divers consider acest fapt o luptă cu morile de vânt însă acţiunea nu subliniază altceva decât dorinţa echipei de a oferi concurenţilor un concurs cât mai bine pregătit şi amenajat.
Pentru a îmbunătăţi şi mai mult condiţiile de concurs, organizatorii au închiriat şi buldo-escavatoare pentru a lărgi, tasa şi amenaja porţiuni speciale din traseu care ar putea deveni prea dificile în cazul ploilor abundente.
Ridicarea kiturilor de concurs este o „probă specială” în sine. Să organizezi acest lucru pentru aproape 3000 de participanţi nu este un lucru uşor. Din acest motiv ridicarea pachetelor de concurs se poate face începând de miercuri 4 mai până pe 7 de la Caro City Resort Bucureşti.
De-a lungul anilor Prima Evadare a devenit mai mult decât un maraton off road. S-a transformat într-un festival de ciclism. Şi la start, la Academia de Poliţie Bucureşti, cât şi la finiş, pe malul lacului Snagov, NoMad Multisport organizează un Bike Expo unde vor fi prezente multe din mărcile de biciclete, piese, accesorii şi echipamente din România. Apreciem că nu mai durează mult şi Prima Evadare va ajunge din urmă complexitatea maratonului mtb din Austria, Salzkammergut Trophy, concurs pe care îl apreciem cu toţii.
Foarte important de menţionat este faptul că va exista garderobă. Astfel concurenţii vor putea lăsa la organizator, la start, un rucsac cu haine curate şi uscate pe care îl vor găsi la finiş.
Desigur poate cele mai importante amintiri din concurs sunt reprezentate de fotografiile realizate în timpul maratonului. Pentru a veni în întâmpinarea acestei „nevoi” numărul de concurs la Prima Evadare 2016 va conţine un „tag” după care vei fi automat identificat în poze. Pentru ca sistemul să funcţioneze recomandăm concurenţilor două lucruri:
Nu în ultimul rând trebuie spus că atât la ridicarea pachetelor de concurs, cât şi în timpul concursului şi la finiş, vor exista puncte de service asigurate de Renault. Astfel, înainte de start vei putea să-ţi reglezi bicicleta pentru a funcţiona optim, în timpul concursului o vei putea curăţa şi ajusta din nou pentru a putea termina, iar la finiş vei beneficia din nou de service gratuit pentru a-ţi repune în funcţiune bicicleta în cazul în care a avut de suferit în timpul maratonului. În timpul concursului vei întâlni pe traseu 9 puncte de service Renault amplasate după cum vezi în imaginea de mai jos. Alături de punctele de service vei întâlni şi voluntari dotaţi cu curăţitoare sub presiune care vor spăla bicicletele.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…