BikeFun este o companie importantă în România și Ungaria întrucât reprezintă câteva dintre cele mai importante mărci care privesc ciclismul și bicicleta. Cea mai importantă este desigur Merida, însă compania distribuie și Northwave pentru echipament, CST pentru anvelope, Bryton pentru ciclocomputere si Ritchey pentru biciclete cât și alte mărci pentru care nu este importator exclusiv precum Adriatica, Ryde, Thule, Bellelli, Slime, KMC și Sigma.
La Păltiniș a avut loc anul acesta a 9a ediție a Camp-ului pe care firma îl organizează în România, din 2010 încoace. Este momentul din an când dealerii se întâlnesc într-un cadru informal și unde au ocazia nu doar să intre în contact cu produsele destinate sezonului următor ci să le și testeze. Pentru noi desigur este o ocazie bună de a vedea care este trendul, dar suntem prezenți mai ales pentru că putem “atinge” câteva din bicicletele, echipamentul și produsele care vor ajunge în magazine abia anul următor.
Păltinișul este excelent pentru asemenea activități pentru că are de toate: de la traseul de downhill din zonă până la drumuri forestiere perfecte pentru cross country și gravel bike și șosea asfaltată ideală pentru cursiere. Așa că în timpul avut la dispoziție am încercat să ne dăm cu cât mai multe biciclete.
Am început cu un mtb electric mai puțin promovat de BikeFun însă cât se poate de potent și versatil. E vorba de noua Merida eOne-Forty pentru trail, o bicicletă care acoperă „gap-ul” dintre One-Twenty pentru cross country și One-Sixty pentru enduro. Colegul nostru Andrei Diaconu, s-a aventurat pe această bicicletă și a găsit-o suprinzător de performantă.
„Având la dispoziție doar mărimea XL la test, pe coborâre mă așteptam să fie mai greu, dar am rămas surprins, bicicleta fiind destul de manevrabilă”, spune Andrei despre noua eOne-Forty 5000. „Pe viraje, faţă de mtb-ul normal fara motor, puteam intra cu viteză mai mare mulțumită anvelopei de 2.6 în combinație cu roata de 27,5 pe spate, care îmi oferea multă încredere, distracție și stabilitate”.
„Cu puțin noroc am găsit și o scurtă porțiune cu rădăcini unde am reușit să obțin o mică impresie despre combinația roată 29er față și 27,5, variantă care la final m-a satisfăcut pe deplin. Consider că roata față trece foarte ușor peste obstacolele semnificative, în timp ce spatele, cu chainstay-ul relativ scurt (pentru o bicicletă electrică), ajută la controlul bicicletei, făcând-o mai agilă”, conchide Andrei Diaconu la finalul celor două zile de Camp.
Apoi Andrei a ridicat ștacheta și s-a luat la „trântă” cu „nava amiral” din gama mtb-urilor electrice, bicicleta pentru enduro Merida eOne-Sixty. Fiind electrică, a urcat fără probleme până la startul traseului de downhill dupa care i-a dat la vale la maxim. Bicicleta n-a schițat vreun efort, sărind jumpurile ca și când ar fi coborât o bordură. Bine, e nevoie și de talent și experiență pentru asta, iar tânărul nostru coleg Andrei Diaconu, începe să capete. Noua electrică pentru enduro Merida eOne-Sixty 10K, a fost testată de noi în Spania, cu ocazia lansării ei.
Noutate pentru sezonul următor este noul gravel bike Silex+ de la Merida. Vorbim așadar de varianta „Plus” echipată acum cu anvelope late 45c. „Am testat Silexul în noiembrie 2018 și mi-a plăcut foarte mult. Bicicleta este „gravel-ul” adevărat, cu geometria corectă și transmisia corectă. Însă la vremea respectivă anvelopele înguste nu mi-au plăcut în mod deosebit”, spune colegul nostru Dan Mazilu care a avut un prim contact cu noua Silex Plus.
„Fără geometria specifică de touring sau cicloturism, ai practic un ciclocros. Ai nevoie de asemenea și de transmisia corectă la un gravel bike, nu o transmisie de cursieră. Dacă un CX este folosit în general de cicliști cu experiență și antrenament, care pot trage de o transmisie „grea”, un gravel este folosit de bicicliști la ture recreaționale. Ei au nevoie aici de transmisii „ușoare” cu care sa le fie ușor și la deal”, concluzionează Dan.
În acest moment noua Merida Silex + este disponibilă în variantele 6000, echipată cu groupsetul mecanic Sram Force 1 și varianta electronică 8000-E echipată cu groupsetul dedicat pentru gravel Shimano GRX Di2, ambele cu cadru și furcă din carbon.
La BikeFun Dealer & Test cam am întâlnit și electrica de oraș Merida eSpresso. Nimic neobișnuit până acum, până când vezi că este echipată cu schimbător automat de viteze. „Evident că știam de tehnologie însă nu mai încercasem până acum”, spune Dan Mazilu care a testat și această bicicletă.
„Schimbător automat la o bicicletă sună deja puțin SF, însă tehnologia este cât se poate de reală, iar schimbarea automată de viteze chiar se întâmplă, în funcție de înclinația terenului sau cât de tare apeși pedala. Consider că tehnologia asta este excelentă pentru oraș, spre exemplu unul aflat la deal sau munte. Și mai ales, o tehnologie utilă pentru oamenii în vârstă care poate nu se descurcă așa bine cu schimbarea vitezelor. Tot ce au de făcut la această bicicletă, este să pună pe „Auto”, iar schimbătorul Shimano Nexus eBike Design integrat în butucul spate, face restul. Dar și mai interesant este însă că schimbătorul poate fi configurat cu ajutorul aplicației de telefon, de unde poți alege cum va schimba vitezele – mai repede, mai rar, în funcție de cadență etc.”
La BikeFun Dealer & Test Camp 2019 am avut ocazia să vedem și mare parte din echipamentul Northwave 2020, celălalt brand important al celor de la BikeFun. Northwave este o marcă relativ tânără, dacă este să o comparăm cu cei vechi în branșă. „Născuți” în 1991, italienii de la Northwave nici măcar nu au început cu ciclismul, ci cu echipamentul pentru snowboard. Astăzi însă marca este una dintre cele mai respectate din lume.
Am vazut aici noua colecție Enduro Mid de la Northwave, pantoful de top pentru enduro mtb. „În septembrie 2017 am testat acest pantof și am rămas cu adevărat impresionat”, spune Dan Mazilu. „Pantoful este creeat împreună cu Cedric Gracia – poftim, poza lui de profil este chiar cu acești pantofi, și este cu adevarat top. Mi-au plăcut mai multe aspecte la el, dar cel mai mult faptul că oferă super protecție pe partea interioară a gleznei piciorului. Într-un concurs de enduro sau într-o tură mai extremă, nu ai idee ce se poate întâmpa pe la picioare, așa că mai bine să fii protejat”. Pentru 2020 Northwave Enduro Mid vine în trei variante de culori.
Tot de la Northwave am remarcat și noua colecție de pantofi Tribe și Clan, despre care am vorbit aici imediat ce ne-am întors de la Eurobike. Sunt doi pantofi asemănători, dar diferiți în construcție. Ambele modele sunt cu talpă dreaptă Michelin, așadar fără posibilitate de instalare a plăcuței SPD, și sunt destinați segmentului all mountain, trail și poate chiar enduro. „Modelul Tribe îl văd însă absolut perfect și pentru oraș, chiar și pentru mers pe jos nu doar ciclism urban, mers la job pe bicicletă, sau la cumpărături. Sunt perfecți nu doar datorită specificațiilor tehnice ci, din punctul meu de vedere, mai ales mulțumită designului elegant și potriviți a fi purtați chiar și la întruniri serioase”.
Northwave Tribe și Clan sunt diferiți întrucât, pe de o parte, talpa Michelin este mai aderentă la Clan, iar ventilația este mai bună. Tot Clan dispune de o „placă” suplimentară inserată între branț și talpă, lucru care oferă pantofului o rigiditate suplimentară. Asta îi face să fie mai performanți în teren, pe bicicletă. O talpă mai rigidă oferă control mai bun al bicicletei. Pe de alta parte Tribe sunt mai confortabili, asta făcându-i potriviți și pentru viața urbană. Northwave Clan și Tribe vor fi testați în curând de echipa noastră, atât off-road cât și în traficul urban.
BikeFun Dealer & Test Camp este la final mai mult decât un simplu eveniment unde se testează biciclete, se analizează produse, se elaborează strategii și se semneaza contracte. Marea majoritate a celor prezenți sunt cu adevărat pasionați de biciclete, ei înșiși fiind cicliști sau bicicliști, participanți la concursuri și protagoniști în ture de aventură. Și poate acesta este motivul principal pentru care de ficare dată, la finalul evenimentului, are loc petrecerea unde toată lumea discută despre singurul subiect care ne intereseaza – bicicletele.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…