Categorii: CursiereNoutati

Easton lansează EA90SL, roţi tubeless ready late de şosea

Easton a mai produs roţi tubeless, însă modele cu janta etanşă care necesită nipluri speciale şi care făceau roţile greu de reparat de utilizatori, fiind necesare componente speciale care erau mai greu de procurat.

Cu un design tubeless total nou, Easton introduce primul lor set de roţi tubeless ready de şosea, EA90SL. Acestea sunt disponibile pentru frână pe jantă sau pe disc iar jantele sunt disponibile şi separat. EA90SL sunt de asemenea ceva mai late şi mai uşoare ca şi restul modelelor din oferta lor.

Fără a mai avea janta etanşă, pe noul interior lat de 19.5 mm trebuie aplicată o bandă de etanjare tubeless pentru a acoperi găurile pentru spiţe. La exterior, lăţimea jantei este de 24 mm iar profilul e de 27 mm, conceput să fie cât mai rigid şi mai rezistent la impact posibil.

Roţile vin cu spiţe şi nipluri cu tragere directă standard de la Sapim şi sunt în număr de 20 în faţă şi 24 în spate, modelele cu frânare pe jantă fiind spiţate după un model radial/1x-2x iar cele pe disc pe model 3x. Setul de roţi pe disc foloseşte butucii M1 care vin cu ax de 9×100 mm şi 10×135 mm cu QR dar pot fi upgradate la 15×100 şi 12×135/142 cu piese disponibile separat. Greutatea pentru setul pentru discuri este de 1570 g.

Setul de roţi pentru frâne pe jantă foloseşte aceiaşi tehnologie tubeless, formă a jantei şi spiţe dar janta e specială cu suprafaţă de frânare iar butucii sunt Easton Echi. Greutatea setului EA90SL este de 1490 g.

Jantele disponibile separat se numesc R90 SL şi R90 SL Disc şi oferă posibilitatea de configurare tubeless ready cu 24 (doar cu frână pe jantă), 28 şi 32 de găuri. Altfel, lăţimea exterioară de 24 mm, cea interioară de 19.5 mm şi profilul de 27 mm rămân neschimbate. Ambele jante sunt fabricate din aluminiu EA90 şi sudate. Greutăţile jantelor sunt de 445 g pentru modelul pe disc şi 455 g pentru cel clasic, ambele fiind negre cu autocolante vinyl. Preţul şi data lansării nu au fost încă anunţate.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma