Categorii: CursiereNoutati

Easton lansează EA90SL, roţi tubeless ready late de şosea

Easton a mai produs roţi tubeless, însă modele cu janta etanşă care necesită nipluri speciale şi care făceau roţile greu de reparat de utilizatori, fiind necesare componente speciale care erau mai greu de procurat.

Cu un design tubeless total nou, Easton introduce primul lor set de roţi tubeless ready de şosea, EA90SL. Acestea sunt disponibile pentru frână pe jantă sau pe disc iar jantele sunt disponibile şi separat. EA90SL sunt de asemenea ceva mai late şi mai uşoare ca şi restul modelelor din oferta lor.

Fără a mai avea janta etanşă, pe noul interior lat de 19.5 mm trebuie aplicată o bandă de etanjare tubeless pentru a acoperi găurile pentru spiţe. La exterior, lăţimea jantei este de 24 mm iar profilul e de 27 mm, conceput să fie cât mai rigid şi mai rezistent la impact posibil.

Roţile vin cu spiţe şi nipluri cu tragere directă standard de la Sapim şi sunt în număr de 20 în faţă şi 24 în spate, modelele cu frânare pe jantă fiind spiţate după un model radial/1x-2x iar cele pe disc pe model 3x. Setul de roţi pe disc foloseşte butucii M1 care vin cu ax de 9×100 mm şi 10×135 mm cu QR dar pot fi upgradate la 15×100 şi 12×135/142 cu piese disponibile separat. Greutatea pentru setul pentru discuri este de 1570 g.

Setul de roţi pentru frâne pe jantă foloseşte aceiaşi tehnologie tubeless, formă a jantei şi spiţe dar janta e specială cu suprafaţă de frânare iar butucii sunt Easton Echi. Greutatea setului EA90SL este de 1490 g.

Jantele disponibile separat se numesc R90 SL şi R90 SL Disc şi oferă posibilitatea de configurare tubeless ready cu 24 (doar cu frână pe jantă), 28 şi 32 de găuri. Altfel, lăţimea exterioară de 24 mm, cea interioară de 19.5 mm şi profilul de 27 mm rămân neschimbate. Ambele jante sunt fabricate din aluminiu EA90 şi sudate. Greutăţile jantelor sunt de 445 g pentru modelul pe disc şi 455 g pentru cel clasic, ambele fiind negre cu autocolante vinyl. Preţul şi data lansării nu au fost încă anunţate.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma