Anunţat de peste un an, sistemul de schimbare automată a vitezelor pentru bicicletele echipate cu sistemul electric STePS şi cu butucii Nexus Di2 s-a lansat. Este vorba de un update de firmware pentru toate modelele cu această echipare, respectiv versiunea 2.11.1 care va introduce această nouă funcţie a sistemului.
Update-ul este disponibile pentru bicicletele echipate cu motorul Steps (DU-E6001 şi DU-E6010) care folosesc butucul cu 8 viteze interne Nexus Di2 SG-C6060. Sistemul alege viteza potrivită în funcţie de cadenţă şi de viteză şi schimbă treapta singur. Evident, utilizatorul are posibilitatea de a dezactiva sistemul automat şi de a schimba vitezele manual de la butoanele de pe ghidon.
Sistemul de schimbare automată transmite motorului comanda de a reduce temporar tensiunea lanţului în timp ce utilizatorul pedalează iar apoi dă comandă butucului Di2 să schimbe treapta de viteză. Shimano a testat sistemul pe toate tipurile de suprafeţe de rulare şi pe denivelări şi dealuri cu înclinaţii considerabile pentru a-l regla ca să funcţioneze cât mai bine în toate situaţiile reale, la orice viteză sau cadenţă. Mai mult, sistemul se adaptează cu timpul la utilizator oferind schimbări mai potrivite odată ce „câştigă experienţă” Probabil că la schimbarea utilizatorului va fi recomandată o resetare a sistemului.
Noul firmware va fi disponibil pentru descărcare de pe site-ul dedicat Steps, în secţiunea Service, dar recomandarea este ca operaţiunea să se facă la un service autorizat. Service-ul ar trebui să fie echipat cu instrumentul de diagnosticare SM-PCE1 care facilitează upgrade-ul.
Mai multe informaţii găsiţi pe site-ul dedicat de la Shimano.
Sursa: bikerumor.com
Vezi comentarii
Salut,
Ai cunostinta sa existe in Ro vreun service dotat cu jn sistem diagnosticare SM-PCE1? Am un White Velocity echipata cu Shkmano steps si nu-mi recunosate noul ciclocomputer.
Multumesc.
Bună întrebare, personal nu cred că a investit încă nimeni în echipamente de service pentru e-bike, la cât de mică e piața la noi pentru așa ceva, dar încercăm să aflăm. În principiu ar trebui să suni să întrebi la magazinele mari, cum ar fi BikeXpert sau Veloteca, cine știe...