Categorii: IndustrieNoutati

DT Swiss a lansat o nouă ediție a butucilor seria 240

Butucii DT Swiss 240 sunt cu siguranță cei mai cunoscuți butuci din lume, folosiți de multă lume pentru construcția de roți ușoare și performante dar și de mulți producători de roți pentru modelele lor din ofertă. Pentru 2020 aceștia au fost reproiectați, cu un sistem Ratchet EXP nou, rezultatul fiind greutate mai mică, rigiditate mai mare și rezistență îmbunătățită. În afară de sistemul simplificat Star Ratchet v2.0 cu mai puține componente și cu rulmenții la distanță mai mare. Practic, noii DT Swiss 240 au viața rulmenților mai lungă, greutatea mai mică, uzura scăzută și chiar și întreținerea mai facilă.

DT Swiss s-a lansat ca producător de spițe încă de la începutul secolului 20 iar azi a ajuns să producă roți tubeless premium din carbon, atât pentru șosea cât și pentru MTB. În tot acest timp, butucii de calitate excepțională au fost în centrul atenției. Iar niciun butuc din lume nu a oferit același raport excelent de calitate premium, durată de viață și preț avantajos ca 240. Aceștia nu au fost niciodată ieftini, iar noul model 240 primește aceleași îmbunătățiri ale performanței ce au debutat pe modelul de top DT 180 anul trecut, dar la un preț mai accesibil.

Noii butuci nu vor face fericiți doar pe cei ce vor să își construiască roți. Un număr foarte mare de producători de biciclete oferă butucii 240 ca echipare OEM pe modelele lor de șosea, gravel, cross și MTB. Mulți producători de jante și roți premium din carbon oferă butucii 240 ca versiune performantă de echipare. Astfel, îmbunătățirea gamei 240 înseamnă că mai mulți cicliști o să beneficieze de noile performanțe aduse de DT Swiss.

Noii 240 au primit același sistem Star Ratchet ca modelul de top 180, cu 5 componente față de 7 înainte. Această modificare a redus greutatea și a îmbunătățit durabilitatea care oricum erau foarte bune la acest model.

Secretul sistemului DT Star Ratchet a fost mereu suprafața mare de contact între componente, mult mai mare decât la orice sistem cu clicheți. Acum când o parte a sistemul Ratchet e înșurubată fix în corpul butucului, transferul de putere e și mai eficient înspre inelul Ratchet flotant din corpul freehub-ului. REzultatul este o scădere a presiunii de pe suprafețele de contact, ceea ce duce, conform DT, la o durată de viață mai mare. În plus, acum singura parte culisantă e în freehub, aceasta putând fi înlocuită extrem de ușor și de ieftin dacă se uzează.

La fel ca la 180, și noii butuci 240 sunt mai ușori în principal datorită scăderii numărului de piese interne. În plus, noile corpuri din aluminiu ale butucilor au fost prelucrate mai precis, pentru a mai elimina câteva grame. O greutate mai mică e mereu binevenită, dar la roți e vorba și de o masă mai mică în mișcare, ce îmbunătățește manevrabilitatea și funcționarea suspensiei.

Se pare că reducerea de greutate e de aproape 50 g în față și încă 30 g în spat, dacă e să fie luate în calcul greutățile oficiale DT ale celor două generații, 240s vs 240 EXP. Noul 240 EXP în varianta clasică de MTB are o greutate în față de doar 113 g iar în spate 208 g pentru spițe clasice. Dacă se folosesc spițe cu tragere directă de MTB se mai salvează încă 18 g, iar pentru șosea încă 10 g în plus. Rezultatul e un set cu doar 20 g mai greu decât modelul 180, dar cu un preț de peste 300 Euro mai mic. În realitate, butucii 240 EXP Classic MTB Boost au o greutate de 145 + 236 g.

Unul dintre cele mai mari beneficii ale noului format EXP al butucilor este însă că permite montarea mai distanțată a rulmenților în butuc, cel din partea transmisiei fiind acum cu aproximativ 7 mm mai înspre exterior. Spațiul mai mare dintre rulmenți îmbunătățește rigiditatea roții cu aproximativ 15%. Spre deosebire, trecerea de la butucii normali la Boost a mărit distanța dintre rulmenți cu doar 6 mm, iar cum rulmenții au fost mutați atunci în ambele capete, cel din partea transmisiei a fost mutat cu doar 3 mm mai departe de centru. Noua configurație ar trebui să ofere o creștere a rigidității mai mare decât a oferit trecerea la Boost!

În plus, mărirea spațiului dintre rulmenți crește și durata acestora de viață, datorită scăderii presiunii laterale asupra acestora. Butucii 240 EXP se vor roti deci mai fin și mai mult.

Simplificarea sistemului ratchet va scădea uzura, nu doar va reduce greutatea. Mai puține componente și trecerea la un singur arc cilindric astfel că doar un ratchet e mobil permite alinierea mai precisă a dinților, angajarea celor două suprafețe făcându-se mai repede. Rezultatul e angajarea mai rapidă, uzura mai mică dintre ratchet și corpul butucului și o fiabilitate generală mai bună.

Nu în ultimul rând, noii butuci păstrează ideea veche a celor de la DT Swiss de întreținere a butucilor fără scule. Simplificarea componentelor le va face să reziste mia mult, iar în exteriorul rulmenților toate componentele de uzură sunt accesibile fără scule. Axul se poate scoate cu mâna iar sistemul ratchet se dezansamblează complet fără scule.

La fel ca modelul anterior 240s, noii butuci DT 240 vin în toate variantele de care ar putea avea nevoie un constructor de roți – vor exista 66 de variante disponibile!

Cele mai puține variante sunt pentru frâne pe jantă, exclusiv cu prindere pentru spițe clasice în J, doar pentru șosea și doar cu ax QR, cu cele mai comune formate de spițe de șosea disponibile.

Pentru frâne pe disc vor exista însă o grămadă de opțiuni, pentru șosea/gravel/cross /MTB. Cu prindere de rotor cu 6 șuruburi IS sau Centerlock, non-boost, boost sau super-boost, cu prindere de spițe tradiționale în J sau cu tragere directă, cu multe variante de număr de spițe, toate tipurile de ax thru, cu ratchet de 36T cu angajare la 10 grade sau de 54T cu angajare în 6.7 grade, cu freehub XD, XDR, HG, HG road SL, MicroSpline și Campagnolo.

Prețul noilor butuci 240 va începe de la 150 Euro pentru modelul față și 294 Euro pentru cel spate, cu variații în funcție de configurație. Toți butucii DT Swiss 240 EXP ar trebui să fie deja disponibili la distribuitorii DT Swiss.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma