Categorii: Cursiere

Specialized dezvăluie noul bolid al asfaltului – S-Works Venge Vias

Ciclişti fiind suntem uşor cuceriţi de promisiunile unor piese sau biciclete mai uşoare însă pe măsură ce se atinge limita superioară în privinţa greutăţii minime a unei piese fabricanţii încep să caute alte metode de a ne face mai rapizi.

Odată cu lansarea noii cursiere S-Works Venge Vias, Specialized a ales aerodinamica drept principala metodă de câştig în faţa adversarilor. Noua Venge promite să obţină un avantaj de 120 secunde pe o distanţă de 40 km.

Din faţă noua Venge este îngustă. Profilul a fost gândit să fie cât mai subţire cu putinţă pentru a reduce frecarea cu aerul, dar fără a sacrifica din rigiditate. În acest timp rigiditatea laterală a furcii a fost ca prin minune mărită cu 30% pentru un mai bun răspuns al direcţiei. Întregul cockpit al bicicletei foloseşte componente proprii Specialized pentru a maximiza viteza, dar şi pentru a rămâne totuşi ajustabile.

Pipa dispune de un rise negativ de -17 grade pentru un profil aerodinamic optim. Acest lucru însă a însemnat imprimarea unui rise de 25 mm ghidonului pentru a menţine stack-ul în limite normale. Folosind un ansamblu din două piese (pipă şi ghidon) acesta poate fi reglat pentru o potrivire optimă. Vor fi disponibile mai multe lungimi de pipe cât şi două ghidoane diferite. Tot pentru reglaj fin există distanţiere speciale ce pot fi instalate sau nu la pipă.

Toate componentele cockpit-ului au fost create cu intenţia de a ghida toate cablurile prin interiorul cadrului. Întrucât aparent pentru Specialized nu mai este atât de important să creeze cele mai uşoare componente compania s-a concentrat acum să realizeze cele mai puternice şi mai aerodinamice frâne.

Frâna faţă este instalată în spatele furcii şi se spune că reprezintă combinaţia perfectă de aerodinamică şi putere de frânare. În loc să fie înghesuite sub rulmentul BB frânele spate au fost mutate în spatele ţevii seat tube. În acest loc există cea mai mică deviaţie a roţii în timpul sprinturilor în poziţia ridicat din şa aşadar această locaţie reduce frecarea saboţilor cu roata. Această poziţie este bună şi pentru că ascunde frâna în siajul creat de bidonul de apă.

La Turul Elveţiei Peter Sagan a pedalat pe un prototip al acestei biciclete şi a câştigat o etapă. El va concura în continuare pe noul Venge şi la Turul Franţei în timp ce colegii de echipă vor fi echipaţi cu noua bicicletă mai târziu în sezon.

În cazul în care ţi-am stârnit interesul poţi achiziţiona această bicicletă la preţul de 11.131 euro pentru varianta cu echipare Shimano Di2, un preţ aproape cât două Dacia Logan cu echipare de bază. Din păcate însă va trebui să mai aştepţi până la începutul lunii august pentru primele livrări.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma