Categorii: Cursiere

Noutăţi Eurobike 2015 – Scripeţi mari pentru viteză mare de la CeramicSpeed

La trei zile de la startul Eurobike zeci şi sute de produse şi idei noi au năvălit spre noi. Până acum nu suntem dezamăgiţi, iar unul dintre motive este CeramicSpeed şi scripeţii lor imenşi pentru schimbătorul spate.

Danezii de la CeramicSpeed consideră că dacă pui scripeţi cu diametru mai mare la schimbătorul spate vei merge mai uşor deci mai repede pe bicicletă. Ei au căutat diametrul ideal al rotiţelor schimbătorului care să permită o frecare cât mai mică şi care să îmbunătăţească performanţele acestuia la schimbarea vitezelor. Au testat scripeţi cu dinţi între 15 şi 17 şi au aflat că 17 este numărul magic, un număr care reduce frecarea cu nu mai puţin de 60% în comparaţie cu scripeţii normali cu 11-13 dinţi. Şi patina schimbătorului a trecut prin multe faze de proiectare pentru a se opri la această formă aerodinamică din carbon cu şuruburi din titan.

Pentru a înţelege mai bine cum se reduce frecarea imaginează-ţi cum lanţul se încovoie mai tare pe scripeţi mai mici şi mai puţin pe rotiţe mai mari. Încovoierea mai mică înseamnă frecare mai puţină. Nu degeaba cicliştii de performanţă fac urcările pe foaia mare cu pinionul mare, aparent o combinaţie greşită. Însă raţiunea alegerii constă în diametrele mai mari care reduc din frecare. Dacă avem acum diametru mai mare şi la rotiţele schimbătorului se pare că este şi mai bine.

Potrivit celor de la CeramicSpeed o reducere a frecării cu 60% înseamnă o îmbunătăţire de 2,4 waţi în comparaţie cu scripeţii normali. Danezii au testat aceşti scripeţi alături de Tim Dons, multiplu Campion Mondial care a spus că s-a simţit excelent în timpul curselor folosindu-i.

Noii scripeţi CeramicSpeed Oversized Pulley Wheel System costă 459 £ pentru varianta fără tratament şi 539 £ pentru rulmenţi cu tratament. Sistemul este disponibil în varianta de culori roşu şi negru. Vor exista şi doar scripeţi separaţi la vânzare. În acest moment sunt disponibili pe site-ul companiei.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

2 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

6 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma