Categorii: Cursiere

Ghidonul BP4 Warbird oferă noi poziţii ale mâinii pentru cicliştii de şosea

Şi tocmai când te gândeai că nu mai este nimic de inventat în domeniul ghidoanelor de şosea iată că vine BP4 care se pare că duce conceptul de „drop bar” la un cu totul alt nivel. În timp ce multe alte companii experimentează încercând doar alte noi reach-uri sau curburi, BP4 mai adaugă o dimensiune nouă clasicului ghidon de şosea „top drops”. Acest ghidon care într-adevăr arată ciudat, coboară acolo unde un ghidon normal ar fi plat. Poziţia suplimentară a mâinii obţinută în acest fel se pare că oferă o aerodinamică mai bună, performanţă mai bună, dar şi confort mai bun.

Prinderea de headset se face printr-o pipă normală cu prindere de 31,8 însă mai departe lucrurile se schimbă. Ghidonul coboară 5cm pe ambele părţi oferind astfel încă o poziţie suplimentară pentru mâini. Pentru a obţine o poziţie similară cu un ghidon clasic unii rutieri adaugă încă 8 grade la pipa pe care o au pentru a compensa. În testele pe care le-au făcut BP4 spune că această formă oferă o aerodinamică mai bună, permite ciclistului să respire mai bine, dar şi puterea sa de pedalare se îmbunătăţeşte. În plus BP4 spune că şi confortul ciclistului este mai bun de vreme ce noua poziţie mimează mai bine poziţia naturală a mâinii.

Produsul este deja brevetat pentru State şi Europa, iar pentru început ghidonul va fi disponibil doar din carbon însă se lucrează la această oră şi la versiunea din aluminiu. Greutatea este de 208 gr pentru lăţimea de 42cm. Lăţimile disponibile pentru început sunt 42 şi 44 cu dimensiunile de 40 şi 46 cm oferite ceva mai târziu în an. Produsul este deja pe piaţă, iar preţul estimat este de 395$.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu
Tags: BP4 Warbird

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma