Şi tocmai când te gândeai că nu mai este nimic de inventat în domeniul ghidoanelor de şosea iată că vine BP4 care se pare că duce conceptul de „drop bar” la un cu totul alt nivel. În timp ce multe alte companii experimentează încercând doar alte noi reach-uri sau curburi, BP4 mai adaugă o dimensiune nouă clasicului ghidon de şosea „top drops”. Acest ghidon care într-adevăr arată ciudat, coboară acolo unde un ghidon normal ar fi plat. Poziţia suplimentară a mâinii obţinută în acest fel se pare că oferă o aerodinamică mai bună, performanţă mai bună, dar şi confort mai bun.
Prinderea de headset se face printr-o pipă normală cu prindere de 31,8 însă mai departe lucrurile se schimbă. Ghidonul coboară 5cm pe ambele părţi oferind astfel încă o poziţie suplimentară pentru mâini. Pentru a obţine o poziţie similară cu un ghidon clasic unii rutieri adaugă încă 8 grade la pipa pe care o au pentru a compensa. În testele pe care le-au făcut BP4 spune că această formă oferă o aerodinamică mai bună, permite ciclistului să respire mai bine, dar şi puterea sa de pedalare se îmbunătăţeşte. În plus BP4 spune că şi confortul ciclistului este mai bun de vreme ce noua poziţie mimează mai bine poziţia naturală a mâinii.
Produsul este deja brevetat pentru State şi Europa, iar pentru început ghidonul va fi disponibil doar din carbon însă se lucrează la această oră şi la versiunea din aluminiu. Greutatea este de 208 gr pentru lăţimea de 42cm. Lăţimile disponibile pentru început sunt 42 şi 44 cu dimensiunile de 40 şi 46 cm oferite ceva mai târziu în an. Produsul este deja pe piaţă, iar preţul estimat este de 395$.
Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…
Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…
Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…