Categorii: Cursiere

Ashima introduce frânele mecano-hidraulice PCD

Săptămâna trecută povesteam despre TRP care a îmbunătăţit frânele sale mecano-hidraulice HYRD. Astăzi Ashima anunţă lansarea unui nou produs, ceva de asemenea îmbunătăţit faţă de frânele de anul trecut Hydromech. Noile frâne Ashima PCD, jumătate mecanice jumătate hidraulice, promit mai multă fiabilitate şi randament.

Corpul etrierului este din aluminiu forjat şi prelucrat CNC folosind un piston instalat pe laterală care împinge uleiul mineral în spatele plăcuţelor de frână de pe ambele părţi ale discului de frână. Pistonul care acţionează lichidul de frână este acţionat prin cablu, cablu ce poate fi acţionat la rândul său de orice manetă mecanică obişnuită de frână. Ashima recomandă utilizarea acestor frâne cu discuri de 160 însa pentru şosea, ciclocros şi cross country.

Există două reglaje – unul jos la etrier pentru cablu şi al doilea tot pentru cablu însă sus la manetă. Preţul este în jur de de 200$ pentru setul faţă-spate şi se livrează cu discuri de 160 şi plăcuţe organice Shimano XTR. Greutatea anunţată este de 142gr / etrier. În afară de culoarea din imagine frânele sunt disponibile şi în roşu exolat.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

  • :)) nu la asta ma referam, ci la subliniera direct in articol a acestui avantaj: pret vs. functionalitate/performanta

  • Salut

    O curiozitate personala: pentru cross country, de ce as alege aceste frane? De ce nu as trece direct la hidraulice? Care este avantajul lor?

    thx

    • Salut. Este mentionat in articol: "Pistonul care acţionează lichidul de frână este acţionat prin cablu, cablu ce poate fi acţionat la rândul său de orice manetă mecanică obişnuită de frână."

    • Salut. Pretul ar trebui sa fie factorul decizional. La acest tip de etrier poti folosi orice maneta mecanica de frana care actioneaza un cablu. Asadar pentru aceste frane, sau altele similare, nu trebuie sa cumperi si conducta hidraulica si maneta de frana care include pistonul ci doar etrierul care include si pistonul manetei si pistoanele plecutelor de frana.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma