Festka este o companie poloneză care oferă o gamă largă de biciclete custom din oţel, carbon şi titan pentru clienţi din întreaga lume. În ultima vreme, ei şi-au îndreptat atenţia mai mult spre gama de cursiere premium şi au prezentat patru modele denumite după materialul folosit, fiecare dintre ele putând fi adaptat pentru velodrom, asfalt, all-road sau chiar şi ciclocros.
Bicicletele prezentate de aceştia la Eurobike sunt făcute special pentru utilizatorii lor, fiind prezentate alături de o mică biografie a acestora. Ele erau fie ale angajaţilor, fie gata de livrare, ba chiar şi unele ale clienţilor care, după ce le-au folosit, le-au oferit împrumut pentru expoziţie.
Nu există prea multe companii în lume care să lucreze atât cu carbon cât şi cu titan, aşa că Feska a decis să creeze un model care să înglobeze partea bună a fiecărui material. Noul Doppler este o bicicletă super-premium, preţul cadrului fiind de 5300 Euro şi promite să ofere atât performanţă la nivel de competiţie cât şi confort pentru ture lungi.
Cadrul de 1150 g Doppler a adus împreună la masa de proiectare ambele echipe de la Festka, cea ce se ocupă de carbon şi cea de titan. Îmbinările de carbon şi ţevile Rocket Tube ţesute robotizat măresc rigiditatea, elementele de titan oferind confort şi un rulaj fin.
Modelul de bază din gama Festka este One, acest exemplar de One LT vopsit în combinaţii de unghiuri albe şi negre aparţine fondatorului companiei şi product manager-ului Michael Mourecek care o foloseşte zilnic pe străzile pavate din Praga. One este o bicicletă flexibilă şi este disponibilă în trei variante, One fiind cea de bază, One RS cea de competiţie şi One LT varianta ultra-uşoară.
Cadrul standard One are 900 g, headtube de 44 mm, monobloc PF86, dropout-uri din carbon şi o furcă 3T Rigida Pro la preţul de 3500 Euro. Modelul de competiţie RS are un cadru întărit şi cu tuburi care rezonează la aceiaşi frecvenţă, are dropout-uri de titan şi este ceva mai greu, la 930 g. Împreună cu o furcă 3T Rigida Team se vinde la preţul de 4400 Euro. Modelul LT, similar cu cel din imagini, are un cadru din tuburi mai subţiri, tijă de şa integrată şi cântăreşte 780 g. Preţul împreună cu o furcă THM Scapula CT este de 6200 Euro.
One Motol este modelul specific de velodrom şi este extrem de rigid. Cântăreşte 1 kg, este disponibil şi cu monobloc normal şi vine cu o furcă Columbus Pista la 3500 Euro.
One Gravel are tuburi ranforsate şi poate accepta anvelope de până la 35 mm. Butucul din spate este de 135 mm şi vine cu o furcă Columbus Mud la 4600 Euro. Modelul a fost dezvoltat împreună cu Tune care l-a echipat cu roţile lor prototip pentru disc Schwarzbrenner de 28 mm lăţime şi 38/60 mm înălţime pentru baieu.
Foarte multă muncă este depusă şi pentru modelele lor de titan Asphalt (17000 g) şi de oţel XCr Modern (1850 g) şi XCr Classic (1700 g).
ti Asphalt este o altă bicicletă executată cu precizie din titan. Aceasta poate fi transformată în orice, de la cursieră de competiţie la bicicletă de tură, preţul fiind de 3800 Euro.
XCr Modern este o bicicletă de oţel premium cu tuburi mari profilate pentru rigiditate maximă. XCr Classic are în schimb tuburi mai subţiri cu aspect tradiţional şi o furcă de 1.125 inch pentru confortul clasic al unei biciclete de oţel. Ambele pot fi produse în diverse variante la preţul de 3100 Euro.
Toate cadrele Festka sunt produse manual în Cehia special pentru fiecare client din fibre de carbon japoneze şi tuburi şi piese de titan produse local. Cadrele terminate sunt vopsite fie de echipa de la Festka, fie de un artist renumit pentru o bicicletă cu adevărat unică- Durata necesară producerii unei biciclete la comandă este de 6-8 săptămâni, preţul mediu al unui cadru fiind între 3000 şi 6000 Euro.