Categorii: EvenimenteNoutati

Cum ne afectează poluarea când pedalăm prin oraș?

Chiar și un copil poate face supoziții despre faptul că poluarea ne afectează atunci când pedalăm prin oraș. Dar lucrurile nu stau tocmai așa. O echipă de fiziologi de la University of British Columbia și de la University of Fraser Valley, ambele localizate în Canada, au făcut un experiment folosindu-se de persoane sănătoase, care au fost invitate să pedaleze cu o mască atașată feței, prin care a fost pompat aer curat, apoi aer poluat, astfel încât să observe schimbările produse în corp.


Brian Kladko/UBC Faculty of Medicine

Contrar celor așteptate, s-a dovedit că persoanele care au pedalat mai intens și cărora li s-a furnizat aer poluat, au fost mai puțin afectați de noxe decât cei care au pedalat alene. Michael Koehle, cel care a condus acest studiu, a declarat că atunci când pedalăm mai repede, schimbările care au loc în corp reușesc să depășească efectele negative produse de poluare. Dar bineînțeles că asta nu înseamnă că poluarea aduce beneficii sănătății.

Celor care nu au probleme de sănătate ce pot fi agravate de poluare, li se recomandă să aleagă rute cât mai puțin poluate, pe străzi mai înguste și mai puțin circulate sau chiar dimineața devreme, când numărul de automobile din trafic este redus. Cu cât ești mai departe de trafic, cu atât mai bine, chiar și câțiva metri fac diferența, spune Koehle. Un exemplu în acest sens vine din Vancouver unde între benzile de trafic și cele de biciclete sunt despărțite de o bandă de parcare pentru automobile. Chiar dacă este vorba de o zonă tampon de doar 2 metri, aceasta face diferența pentru aerul respirat de bicicliști.

Mai multe pe această tema aici și aici.

via Popsci.com

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Cum naiba poti pedala intens in oras? Rar cand poti prinde o repriza intensa, asta cu riscul de a ajunge la destinatie tot apa...-aici intra in discutie utilizarea zilnica a bicicletei in scop utilitar.

  • Bineinteles. Benzile unice pentru RATB si pistele pentru biciclete marcate pe carosabil reduc considerabil spatiul pentru automobilele personale. Astfel, se reduce traficul auto datorita miscorarii spatiului de pe carosabil (mai putine benzi), in favoarea mijloacelor alternative (RATB si bicicleta). Odata cu reducerea traficului se va reduce si poluarea.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

5 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma