Chiar și un copil poate face supoziții despre faptul că poluarea ne afectează atunci când pedalăm prin oraș. Dar lucrurile nu stau tocmai așa. O echipă de fiziologi de la University of British Columbia și de la University of Fraser Valley, ambele localizate în Canada, au făcut un experiment folosindu-se de persoane sănătoase, care au fost invitate să pedaleze cu o mască atașată feței, prin care a fost pompat aer curat, apoi aer poluat, astfel încât să observe schimbările produse în corp.
Brian Kladko/UBC Faculty of Medicine
Contrar celor așteptate, s-a dovedit că persoanele care au pedalat mai intens și cărora li s-a furnizat aer poluat, au fost mai puțin afectați de noxe decât cei care au pedalat alene. Michael Koehle, cel care a condus acest studiu, a declarat că atunci când pedalăm mai repede, schimbările care au loc în corp reușesc să depășească efectele negative produse de poluare. Dar bineînțeles că asta nu înseamnă că poluarea aduce beneficii sănătății.
Celor care nu au probleme de sănătate ce pot fi agravate de poluare, li se recomandă să aleagă rute cât mai puțin poluate, pe străzi mai înguste și mai puțin circulate sau chiar dimineața devreme, când numărul de automobile din trafic este redus. Cu cât ești mai departe de trafic, cu atât mai bine, chiar și câțiva metri fac diferența, spune Koehle. Un exemplu în acest sens vine din Vancouver unde între benzile de trafic și cele de biciclete sunt despărțite de o bandă de parcare pentru automobile. Chiar dacă este vorba de o zonă tampon de doar 2 metri, aceasta face diferența pentru aerul respirat de bicicliști.
Mai multe pe această tema aici și aici.
via Popsci.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Cum naiba poti pedala intens in oras? Rar cand poti prinde o repriza intensa, asta cu riscul de a ajunge la destinatie tot apa...-aici intra in discutie utilizarea zilnica a bicicletei in scop utilitar.
E clar, ma mut in Vancouver, bye, bye Romania
Bineinteles. Benzile unice pentru RATB si pistele pentru biciclete marcate pe carosabil reduc considerabil spatiul pentru automobilele personale. Astfel, se reduce traficul auto datorita miscorarii spatiului de pe carosabil (mai putine benzi), in favoarea mijloacelor alternative (RATB si bicicleta). Odata cu reducerea traficului se va reduce si poluarea.
Deci mai vrem piste pe marginea carosabilului?