Categorii: EvenimenteNoutati

Cum a fost la Maratonul Făgetului, din trei perspective diferite

Dacă tot au fost prezenți trei membri ai echipei Focus-FreeRider la Maratonul Făgetului, ne-am gândit să profităm de ocazie și să le cerem părerea despre cursă. Alexandru Avram și Andrei Bănescu au participat la tura scurtă, pe când Bogdan Dumitru, la cea lungă. Iată ce au avut de povestit despre cursă:

Alexandru Avram: Povestea mea la Maratonul Făgetului a inceput destul de rau pot spune. Este inca inceput de sezon, iar antrenamentele ma forteaza sa imi imping limitele cat mai mult, asa ca inainte de a lua startul am avut o saptamana destul de obositoare si nu ma simteam incarcat chiar 100%. Pot spune ca am pornit destul de nesigur pe mine in acest concurs stiind ca voi intalni concurenta foarte serioasa pe traseu, dar ma motiva faptul gandul ca nu am muncit atata timp pentru a claca acum, asa ca trebuia sa dau tot ceea ce era mai bun din mine si sa scot la iveala munca antrenamentelor.

Dupa drumul lung de la C-lung la Cluj ma simteam oarecum odihnit, fiind zi de pauza, asa ca am decis sa mananc tot ce imi sta in cale, iar dupa aceea impreuna cu colegii mei sa iesim la un mic rulaj prin oras pentru a fi pe delpin pregatiti de start.

Ziua concursului a sosit, iar emotiile m-au curpins pe masura ce startul se apropia. Impreuna cu colegul meu, Andrei Banescu ne-am ocupat locuri cat mai in fata si am pornit cu gandul ca trebuie sa dau totul din mine. Inca de la inceput ritmul a inceput sa creasca foarte rapid si la fel de repede si pulsul meu. Eram destul de in fata atunci cand s-a intrat pe drum accidentat unde a inceput adevarata batalie. Concurentii, dupa cum ma asteptam, erau foarte buni si pot spune ca se alerga la greu pe acele urcari destul de dificile. Inca de la inceput am tras sa raman in grupurile din fata alaturi de Andrei Banescu. Prima jumatate pentru mine a fost destul de dificila, pulsul a fost complet dat peste cap si mi-am intrat destul de greu in ritm, spre deosebire de a doua parte care pentru mine a fost mult mai placuta.

Concurentii s-au triat din acel moment stiam ca pana la finish trebuie doar sa imi mentin pozitia. Ei bine daca am crezut ca va fi asa de usor m-am cam inselat pentru ca in ultimii 8 km au aparut doi adversari care tineau pasul. Unul dintre ei, concurand pe o bicicleta de Dirt cu angrenaj de downhill, aprope m-a zburat pe coborare. Din acel moment am inceput sa imi pun diverse intrebari: De unde a aparut? Cum a trecut peste toate urcarile de dinainte cu o asemenea biciclet ? Ce este cu tipul asta? Ceea ce m-a socat a fost ca pe coborare alergam dupa el cu circa 40 de km/h si de abia puteam  tine pasul, iar cand l-am prins pe urcare vitezomanul facea push-bike. Ei bine, nici acum nu am reusit sa imi explic cum tipul respectiv era atat de bine pozitionat cu o asemena bicicleta.

Apropiindu-ma de finalul competitiei totul devenea din ce in ce mai frumos stiind ca am reusit sa termin inca o cursa cu bine. In ceea ce priveste clasamentul am reusit sa termin pe locul 12 la categoria 18-29 si locul 24 la general din peste 1000 de participant. Pentru mine este un rezultat destul de bun, de care sunt multumit mai ales pentru ca am 17 ani. Sper ca pe viitor lucrulile sa mearga din ce in ce mai bine si sa avansez cat se poate de mult.

Andrei Bănescu: Dupa o saptamana petrecuta in Campulung Muscel, orasul de unde provin, alaturi de colegul meu Aly Avram, am asteptat cu nerabdare ca in cursul zilei de sambata sa pornim spre o noua provocare. Am pornit la drum pana in localitatea Rasnov, de unde ne-a preluat unul din membrii FreeRider, Dan Mazilu, bineinteles si el insotit de al treilea membru al echipei Focus-FreeRider, Bogdan Dumitru continuandu-ne drumul lung spre Cluj-Napoca.

Ajunsi acolo, ne-am cazat la o pensiune, dupa care am iesit pe biciclete la o tura scurta in scopul de a ne dezmorti picioarele pentru importantul marton de a doua zi.

La start m-am pozitionat cat se poate de bine, in fata, tinundu-mi locul cat am putut de mult. La intrarea in traseul accidentat m-am gandit sa plec ca din pusca si bineinteles chiar asa am procedat. Primii 5km am fost in fata. Un rutier de la Giant, Jozsef Malnasi Attila a plecat din primul grup cu un ritm impresionant. I-am luat urma, dar dupa scurt timp pulsul mi-a crescut foarte mult si a fost aproape imposibil sa tin pasul cu el. Am hotarat sa reduc ritmul destul de mult pentru a-mi reveni. Am mai fost depasit si de alti rutieri de la Geiger. Ce-i drept mi-am revenit destul de greu, m-am simtit usor obosit, dar am continuat intr-un ritm suficient de alarmant incat sa pot reusi sa ii prind din urma si sa castig pozitie cat mai sus.

A urmat si coborarea tehnica mult asteptata in care am recuperat suficiente pozitii, iesind in primii 10, respectiv pe locul 9.

A fost un traseu foarte bine organizat, scurt si rapid de unde am mai adaugat putina experienta pentru urmatoarele concursuri xco.

Bogdan Dumitru: Ca si traseu, a fost super. Urcare mai multa decat ma asteptam 🙂 dar asta nu a fost un motiv pentru care sa nu mai apas in pedala. Mi-a placut in special coborarea din a 2-a parte a traseului, unde am observat ca bicicleta mea se descurca excelent nu numai la deal, ci si pe radacini si bolovani.


Concurenta nu a fost deloc mica, tinand cont ca au participat cei mai buni rideri din tara, si nu numai. Pentru mine a fost o experienta sa iau startul cu ei, bine inteles ca diferenta s-a vazut inca din prima parte a traseului.
La urmatoarea editie, sper ca ma voi descurca si mai bine.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma