Australianul Allan Crisp dorește să revoluționeze segmentul frânelor pe disc prin lansarea unui nou concept: în locul utilizării mai multor pistoane, construcția etrierului de față folosește un singur piston care acționează două brațe pe care sunt montate plăcuțele de frână.
Sistemul este hidraulic și conform proiectantului, vine cu mai multe avantaje: management mult mai bun al căldurii generate la frânare, mai ușor de aerisit și întreținere redusă. Fading-ul ar trebui să fie de asemenea mult redus comparat cu alte frâne hidraulice, iar montajul și reglajul o joacă de copii. Mai mult decât atât, greutatea frânei ar trebui să fie de doar 110 de grame (deoarece utilizează mai puține componente), o valoare record pentru industrie.
Multe alte informații pot fi obținute de pe Kickstarter, acolo unde a fost publicat proiectul pentru a strânge fonduri.
via Kickstarter
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Gabi : nu uita ca este un prototip. Produsul finit va avea cu siguranta ceva protectie contra noroiului, si va fi mult mai inchis, pentru a fi protejat sistemul de intemperii.
In forma actuala, pare o frana excelenta pentru oras / trekking, situatii in care nu ai nevoie de putere foarte mare de franare (pentru asemenea discipline facandu-si cu mult succes datoria si o frana mecanica pe disc, sau clasicele v-brake / canti).
Din pacate, probabil va mai trece ceva timp pana cand va ajunge in stadiul de produs finit, bun de vanzare.
Din fericire, careva chiar vrea sa inoveze in domeniul asta :P
Probleme mari la incarcarea cu noroi a unei astfel de frane expuse, in special cea de pe spate.
Urez succes inventatorului, insa la folosire se va vedea ca are inconveniente.
Fading-ul apare la coborârile lungi, când sistemul se încălzește puternic.
De ce ar trebui ca "Fading-ul să fie de asemenea mult redus"? Care sunt argumentele?