Convercycle este un proiect de bicicletă cargo pliabilă ce combină capacitatea de transport a unei biciclete cargo lungi cu manevrabilitatea unei biciclete de oraș convențională. Ideea e relativ simplă – roata spate se extinde pentru a mări lungimea bicicletei și capacitatea de transport. Extinderea se face printr-o soluție ingenioasă ce păstrează o manevrabilitatea bună în ambele situații și deschide posibilitatea montării unui motor pentru asistență. Acum se lansează printr-o campanie Kickstart.
Bicicleta Convercycle e în mod sigur unică, indiferent dacă e privită ca o bicicletă cargo sau una de oraș. Design-ul pliabil 2 în 1 oferă ce e mai bun din ambele lumi, capacitate de încărcare mare, volum mic pentru depozitare și manevrabilitatea unei biciclete normale când nu se transportă bagaje mari. Iar trecerea de la un mod de utilizare la celălalt ar trebui să dureze doar câteva secunde.
Bicicleta are un ax care pivotează în fața roții din spate, pe chainstay, în modul extins cargo. Practic bicicleta are un triunghi spate dintr-o bucată (cam ca la bicicletele full suspension cu un singur pivot) ce se rotește în sus și în jos în coșul de bagaje integrat în cadru.
Prin deblocarea unei piedici ce fixează triunghiul spate, bicicleta trebuie doar ridicată iar roata se duce în față și își găsește locul în tăietura din partea de jos al coșului de bagaje. Acolo, roata este blocată în poziția scurtă. În imagini sunt prezentate mai multe concepte, dar varianta finală a Convercycle rămâne să fie văzută ulterior. Probabil cercetările finale se bazează pe banii din campania de lansare.
Transmisia e un alt exemplu de element în lucru. Primele prototipuri aveau o transmisie pe partea stână ce permitea transferul puterii din dreapta în stânga prin mijlocul axului pivotant.
Modelele mai noi au un sistem mai rafinat ce folosește o transmisie convențională pe partea dreaptă, care face mai simplă integrarea butucilor cu viteze interne dar și a unui motor integrat în monobloc.
Detaliile finale despre Convercycle sunt deci destul de puține, dar pânăî acum se știe că e vorba de un cadru din oțel cu un portbagaj integrat ce poate transporta până la 60 kg. Bicicleta are în acest moment o greutate de 18 kg dar se lucrează la o versiune mai ușoară din aluminiu pentru varianta finală.
Bicicleta pliabilă va fi disponibilă cu două opțiuni de transmisie: una cu butuc Nexus cu 5 viteze interne și una cu asistență electrică oferită de un motor de 250 W. Bicicleta va avea frâne pe disc, roți 700c și o cursă suficientă de reglaj a tijei de șa și o poziție verticală ce va putea acomoda o gamă largă de dimensiuni de utilizatori.
Portbagajul are o lățime de doar 43 cm, fiind mai îngust decât ghidonul, ceea ce face bicicleta mai ușor de manevrat în zone înguste și dă posibilitatea parcării acesteia într-un suport standard. Este însă sufucient de lat pentru a face loc câtorva plase de cumpărături sau a unei lăzi Euro de bere. Va exista chiar și o variantă închisă.
Fiind dezvoltată în Germania, versiunea finală a Convercycle va fi conformă cu standardele locale rutiere, adică va include iluminat față și spate și aripi complete, aripa spate fiind evident detașabilă pentru a putea fi folosită în ambele moduri de funcționare.
Convercycle e departe încă de producția finală, dar acesta e și motivul pentru care echipa de dezvoltare a lansat o campanie Kickstarter pentru fonduri. După doar o săptămână au reușit să strângă mai mult de jumătate din fondurile necesare.
Oferta specială este de 1000 Euro pentru o Convercycle cu 5 viteze și un model a bicicletei printat 3D special de Crăciun care va ajunge la timp pentru sărbători. Cu încă 200 Euro se poate comanda modelul cu asistență electrică. După terminarea ofertei, prețul va rămâne același dar nu va include cadoul de Crăciun. Convercycle ar trebui să fie gata de livrare în august 2019, dar acesta este primul proiect al dezvoltatorilor.
Puteți deci să vă comandați și să ajutați la dezvoltarea unei biciclete cargo unice, care poate fi pliată să încapă în lift! Mai multe informații găsiți pe pagina campaniei Kickstarter.
Informații de pe bikerumor.com