Ce biciclete a pregătit Ghost pentru noul sezon

Fără îndoială, starul de la Eurobike din standul Ghost a fost noul hardtail Lector, însă nici modele precum SlAMR, Asket sau FrAMR nu au trecut nevăzute. Iar unul dintre motive este design-ul, pe care germanii de la Ghost l-au schimbat radical. Nu mă refer aici la faptul că bicicletele vor fi avea un cadru cu 10 culori, însă s-a acordat o atenție deosebită formei țevilor, care au reușit să facă o impresie bună.

Pe scurt (căci voi vorbi într-un articol viitor despre Lector), modelul de Cross Country proaspăt lansat de Ghost este o evoluție clară față de generația precedentă. Modelul a fost în serviciu încă de la începutul anului și a putut fi văzut la etapele de Cupă Mondială, însă bine mascat ca să nu-i poată ghici nimeni formele. Pe scurt, noul Lector va avea un cadru din carbon, ce cântărește 950 de grame, toate cablurile trase prin interiorul cadrului, o tijă de șa cu un diametru de 31.6mm și un unghi la headtube-ului de 69.5 grame. În versiunea de top, aceasta cântărește doar 8.1 kg, unul dintre cele mai ușoare hardtail-uri disponibile pe piață.

Hardtail-ul Asket pe de altă parte reprezintă intenția clară a germanilor de a pătrunde în segmentul hardtail-urilor pentru trasee dificile. Astfel, au botezat categoria din care face parte această bicicletă, Hardtrail, echipând noul Asket cu o furcă Fox 34 Float Factory Kashima cu o cursă de 130mm (în echiparea de vârf), un sistem de transmisie Shimano XTR 1×11, frâne Shimano XT cu discuri de 180mm și cu un ghidon lat, din carbon, de 760 mm (Race Face Next Carbon). Bicicleta are o greutate de doar 9.5 kg.

SLAMR X va reprezenta bicicleta de all-mountain a celor de la Ghost, putând fi foarte facil utilizată și pentru traseele de enduro. Bicicleta are suficiente rezerve din aprtea suspensiilor de 150 de mm, furca Rock Shox Pike putând fi setată și pentru o cursă de 120mm. Discutăm aici desigur de versiunea de top, care primește în echipare un sistem de transmisie Sram XX1 cu 1 foaie șii 11 viteze și un set de roți DT Swiss XMC 1200 Spline. Greutatea va fi de doar 11.9 kg, iar cadrul este realizat din aluminiu.

Iar dacă modelul de mai sus nu te satisface complet, vei putea opta pentru FRAMR, care este dotat cu suspensii de 160mm, o bicicletă numai bună pentru enduro. În echiparea de vârf va avea o furcă Rock Shox Pike, un amortizor Rock Shox Monarch Plus, sistem de transmisie 1×11 Sram XX1 și o greutate totală de 12.8 kg.

Nu în ultimul rând, trebuie să menționez modeul RO AMR, un full-suspension pentru condiții dificile sau pentru cei care parcurg distanțe foarte lungi. Bicicleta este momentan în stadiul de prototip, urmând să aflăm dacă sau când va fi lansată pe piață, iar aceasta a fost concepută cu un sistem ingenios de transportare a bagajelor. Spațiul de stocare este de fapt un rucsac cu o capacitate de 36 de litri, care poate fi dat jos din spate și montat pe bicicletă în mai puțin de 5 minute. Mai mult decât atât, cei de la Ghost au optat pentru o cutie de viteze de la Pinion, modelul P1.18 care se regăsește în dreptul angrenajului. Astfel, poți trece cu bicicleta prin noroi, zăpadă sau nisip fără ca sistemul de transmisie să fie afectat.

Hardtail-ul Kato rămâne neschimbat, primește doar culori noi.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

6 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma