În funcție de situația în care suntem pe șosea, dacă e foarte cald ne dorim o cască mai ventilată, dar dacă se dă un sprint ne dorim să avem și cel mai mic avantaj aerodinamic, inclusiv de la cască. Astfel, o cască ideală ar fi una care ar putea să ofere ambele beneficii.
Căștile aero au suferit modificări mari în ultima vreme. Dacă acum câțiva ani acestea aveau forme extrem de ciudate și un coeficient aerodinamic de excepție, azi se caută mai degrabă un compromis între aerodinamică și ventilație. Din această categorie face parte și POC Ventral.
Bineînțeles, proiectarea unei căști cu canale de aer încorporate dar care să fie și aerodinamică nu este o sarcină ușoară. POC spun că au reușit prin poziționarea și dimensionarea perfectă a orificiilor frontale ce transportă aerul nu în jurul căștii ci prin cască. Acest lucru reduce mult zonele de stagnare a aerului în partea frontală și îmbunătățește aerodinamica. Pentru a optimiza trecerea aerului dinspre orificiile frontale spre spate, casca a fost proiectată în jurul efectului Venturi prin testări intense a modelului CFD.
În interiorul căștii, canalele de aer crează zone speciale de presiune care măresc viteza aerului, trăgându-l din față, răcind interiorul și forțându-l în spate prin guri mari de ieșire. Aerul are nu intră prin cască e transportat la suprafață la un unghi precis de 22 de grade pentru a stabiliza curenții de aer rămași în spatele căștii și a ciclistului.
Combinând rezultatele testelor intense făcute în laboratorul propriu WATTS și feedback-ul de la EF Education First – Drapac Cannondale Pro Cycling, POC spun că rezultatul este că modelul este cea mai rapidă, aerodinamică, ventilată, ușoară și sigură cască pe care au realizat-o vreodată, iar POC au întins limitele mereu, proiectând în trecut modele revoluționare cum e Octal.
Chiar dacă POC au depus mari eforturi pentru a îmbunătăți aerodinamica și ventilația, siguranța modelului Ventral nu a fost uitată. Pe lângă construcția din policarbonat, este folosită o căptușală EPS cu mai multe densități. Ventral încorporează noile perinițe SPIN care sunt o nouă versiune a sistemului de protecție la impact rotativ. În loc de căptușala cu frecare redusă folosită la sistemul MIPS, SPIN este un sistem care oferă protecție rotațională în orice direcție. Căptușala este injectată cu silicon care permite celor două suprafețe ale ei să se miște separat una de alta, oferind protecție în toate direcțiile fără nevoie de alte piese. Astfel scade și greutatea și se îmbunătățește aerodinamica, permițând celor de la POC să creeze canale de aer prin cască. Odată cu Ventral, POC introduce sistemul SPIN pentru prima dată pe modelele de șosea. Acesta nu doar mărește siguranța ci face și casca mult mai confortabilă.
În ceea ce privește reglajele, POC Ventral e foarte simplă. La spate e un reglaj rotativ iar acesta poate fi mutat mai sus sau mai jos din interiorul căștii. Un element interesant este că gurile de ventilație din față sunt special proiectate să poată păstra în siguranță ochelarii.
Octal Aero a fost o cască incerdibil de ușoară și aerodinamică iar greutatea ei pare greu de bătut, dar se pare că Ventral se apropie. Aceasta va fi cu 5 g mai ușoară decât Octal Aero, respectiv 280 g față de 285 g în mărimea M. Greutatea reală în mărimea M pare să fie 290 g, foarte bună de altfel, în special în comparație cu modelele cu sistem MIPS.
Sunt disponibile în total 9 culori, inclusiv Shiny Uranium Black Raceday din pozele de mai sus. Modelul negru lucios pare extrem de lucios, probabil va fi una dintre cele mai strălucitoare căști negre de pe piață. POC Ventral este disponibilă la distribuitori la prețul de 290 $.
Informații de pe bikerumor.com