Canyon Strive Shapeshifter pentru enduro, acum în versiunea 2.0

Strive-ul celor de la Canyon intră în runda a doua pentru 2019 și sosește cu câteva modificări de notat, printre care cea mai importantă este introducerea carbonului ca material pentru cadru și roțile de 29 de inch. În această combinație, cei de la Canyon afirmă că această bicicletă urcă precum una de Cross Country și coboară precum una de Downhill. Mai mult, Shapeshifter-ul a fost actualizat de Fox, iar în configurația de top, bicicleta este pregătită pentru Enduro World Series.

Shapeshifter-ul schimbă geometria bicicletei dar și cursa suspensiilor, transformându-se astfel de la 135 la 150mm, fără a fi necesar să înlocuiești amortizorul. Desigur, această diferență este impresionantă dar poate fi realizată doar cu un sistem ceva mai complicat și cu ceva greutate în plus. Clientul decide dacă beneficiile depășesc sacrificiul. Schimbarea se face rapid dintr-o comandă, iar astfel poți avea o bicicletă cu un headtube poziționat fie la 66 de grade (pentru coborâri), fie la 67.5 grade (pentru urcări) – unghiul seat tube-ului modificându-se de asemenea în consecință: de la 73.5 grade, la 75 de grade. Reach-ul în dimensiunea M este de 400mm pe când lungimea chainstay-ului, de 435mm, cifre care vor atrage cu siguranță un public numeros. În funcție de echipare, poți opta pentru o furcă de 170mm sau 160mm. Strive-ul de top, cu transmisie Sram Eagle XX1 1×12, roți Enve, amortizoare Fox din gama Kashima Factory și cu o greutate de doar 14 kg, va fi oferit pentru 7.000 de euro. Modelul de intrare este Strive CF 6.0, care va costa 3.400 de euro, adică la jumătate față de modelul de top însă tot în echipare cu cadru de carbon și cu doar 900 de grame mai greu.

Pe scurt, așa funcționează Shapeshifter-ul.
Acel mic amortizor este opera celor de la Fox, cooptați în acest proiect pentru a construi o componentă mai durabilă.
Simplu: buton de XC, de DH și pentru tija de șa hidraulică.
Versiunea Team.
Și versiunea de top, cu mult negru și mult aur(iu): se știe!

Design-ul suspensiei de tip four-bar rămâne același, fiind sensibil în prima parte a cursei și progresiv sprefinalul acesteia. Greutatea cadrului este cu 100 de grame mai mică decât modelul anterior, ajungând astfel la 2.400 de grame pentru dimensiunea M. Noul Shapeshifter a fost dezvoltat împreună cu cei de la Fox, acesta având garnituri mai durabile și mai sensibile la frecare plus rulmenți noi pentru o mai bună funcționalitate. Deoarece bicicleta nu are foi, în locul shifter-ului se află maneta pentru tija de șa hidraulică și pentru Shapeshifter, iar cu ajutorul a două butoane poți alege între modul de XC și cel de DH.

Bicicleta poate fi văzută sau comandată direct de pe site-ul Canyon.

via Canyon

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • dubios, modelul mai ieftin de carbon peste 15 kg :))) , aveti review si la capra ???

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma